اختلافات طولانی‌مدت بین فیس‌بوک و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان آلمان بعداز شش سال خاتمه یافت.

توقف نقص حریم خصوصی فیس بوک در آلمان توسط زوکربرگبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، رویترز گزارش داد که تصمیم دادگاه فدرال مبنی بر این‌که ویژگی «دوست‌یاب» فیس‌بوک غیرقانونی است، تصمیمات دو دادگاه بدوی را در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ مورد حمایت قرار داد.

سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان آلمان، VZBV، اولین اقدام خود را در سال ۲۰۱۰ آغاز کرد.

این ویژگی مورد بحث، کتابچه‌ی نشانی‌های رایانه‌ی کاربران را برای ارسال دعوت‌نامه به دیگران مورد استفاده قرار می‌دهد، عملی که بر اساس این حکم به حفاظت از داده‌های کاربران آلمانی لطمه زده و قوانین تجارت را در آلمان نقض می‌کند.

VZBV در بیانیه مطبوعاتی خود می‌گوید که استفاده انبوه از این داده‌ها به این معنی است که فیس‌بوک در حال استفاده از اطلاعات شخصی کاربرانی که عضو نیستند بدون رضایت از آن‌هاست.

علاوه بر این آن‌ها اشاره می‌کنند که سایر خدمات رسانه‌های اجتماعی نیز که از شیوه‌های مشابه استفاده می‌کنند، می‌باید فعالیت‌های خود را بازبینی کنند.

در سال ۲۰۱۳ VZBV به اپل به خاطر حریم خصوصی حمله کرد و به این شرکت اعلام کرد که سیاست حریم خصوصی آن، که رضایت جهانی کاربران را طلب می کند، قانونی نیست.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.