مهرآباد فاقد ایستگاه سنجش آلودگی هوا و صوت است و فرودگاه‌ حاضر در منطقه نقش 11 تا 15 درصدی درایجاد این آلودگی هوا به خود اختصاص داده است.

محمد حسین بازگیر رئیس اداره محیط زیست شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص آلودگی هوا و صوت منطقه مهرآباد، اظهار داشت: آلودگی هوا و صوت منطقه مهرآباد که بخشی از آن مربوط به فرودگاه این منطقه است امروز به وسیله اداره محیط زیست تهران مورد پایش و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مسائل آلودگی هوا و صوت منطقه مهرآباد، شکایت بسیاری از اهالی منطقه را به اداره محیط زیست تهران ارائه داشته، تصریح کرد: طبق تماس های انجام شده با مسئولان فرودگاه و موافقت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران مقرر شده ایستگاه سنجش آلودگی هوا و صوت در مکانی از فرودگاه مهرآباد برای انجام مطالعات جانمایی شود.

بازگیر در ادادمه افزود: طی تعاملی که با مسئولان فرودگاه مهرآباد برای تشکیل کارگروه مشترک داشته‌ایم، مقرر شد لیست هواپیماها و استاندارد آنها تهیه شده و با توجه به رفع تحریم‌ها اقدام به ارتقای کیفیت آنها کنیم.

محمد رستگاری معاون پایش و نظارت اداره کل محافظت محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگاراجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص میزان آلودگی هوای ناشی از هواپیماها گفت: طبق آخرین تحقیقات انجام شده در منطقه مهرآباد، فرودگاه این منطقه نقشی حدود 11 تا 15 درصدی را در آلودگی هوا به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه نقش فرودگاه مهرآباد درآلودگی هوای این منطقه تأثیرگذار است، تصریح کرد: نسبت به فرودگاه مهرآباد منابع آلوده کننده مهمتری در این منطقه وجود دارند که برای مشکل آلودگی هوا باید اولویت‌ها بررسی شود و ما با جانمایی موقت ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا و صوت در فرودگاه مهرآباد موافق هستیم.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار