وزیر آموزش و پرورش روز سه شنبه از نمایشگاه بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز و سنجش دستاوردهای این حوزه در قزوین بازدید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛فانی با ابراز خرسندی از کیفیت خوب غرفه های آموزش و پرورش در نمایشگاه اظهارداشت: آموزش نماز و نهادینه کردن فرهنگ نماز در سنین کودکی کاری ماندگار است و می تواند در بزرگسالی کمک موثری در ترویج این فریضه باشد.

وی افزود: برگزاری ۳۳ دوره از مسابقات اذان برای پنج میلیون دانش آموز با هدف فرهنگ سازی و تقویت روحیه نوشتاری در حوزه نماز از کارهای موثری است که در این وزارتخانه انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش تقلید و مرجعیت برای یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش آموز در راستای انتخاب مرجع و اجرای طرح پیوند مدرسه و مسجد برای ترویج اقامه نماز در مساجد نزدیک به مدارس و حضور هر هفته حدود ۳۰۰ هزار دانش آموز در نمازهای جمعه و جماعت و تجهیز ۶۴۰ هزارمترمربع نمازخانه در مدارس از کارها انجام شده است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در توسعه فرهنگ نماز موفقیت های خوبی را کسب کرده است، اظهارداشت: در حال حاضر در ۵۵ هزار و ۵۰۰ مدرسه کشور شاهد اقامه نماز جماعت هستیم.

فانی، ترویج فرهنگ نماز را نیازمند عزم ملی دانست و گفت: با وجود آنکه آموزش و پرورش در ترویج نماز موفقیت های زیادی را بدست آورده است اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی در خصوص ساخت مدارس در کنار مساجد نیز گفت: ساخت مدارس در نزدیکی مساجد حرکتی ایده آل است ولی به دلیل کمبود زمین نتوانسته ایم در این بخش موفق عمل کنیم اما با اجرای طرح پیوند مدرسه و مسجد این خلاء را تا حدودی جبران کرده ایم.

وی گفت: سنین ۶ تا ۱۸ سال بهترین دوران برای آموزش نماز و علاقمند کردن کودکان و نوجوانان و جوانان با فریضه نماز است که با کمک والدین و معلمان در این راستا گام برخواهیم داشت.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.