دبیر بیست و دومین سمینار شیمی تجزیه ایران گفت: عمده‌ترین چالش دانشجویان شیمی به خصوص شیمی تجزیه این است که به امکانات تحقیقاتی دسترسی کامل ندارند.

دکتر سید حمید احمدی عضو هیئت علمی پژوهشکده فن‌آوری‌های پاک پژوهشگاه شیمی و مهندسی ایران و دبیر بیست و دومین سمینار شیمی تجزیه ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اهداف برگزاری این سمینار درباره برقراری ارتباط بین صنعت و شیمی (با گرایش شیمی تجزیه) روشن کردن زمینه‌های کاری برای فارغ‌التحصیلان جدید و تحصیلات تکمیلی است که بتوانیم آن‌ها را به شکل شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه کنیم و ارتباطات را به سمت فعالیت‌های صنعتی و تولیدی سوق دهیم.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با برگزاری این سمینارها ارتباطات را به شکل مؤثری برقرار کنیم و حلقه مفقوده بین جامعه شیمی تجزیه و صنعت و نیازی که در صنعت حس می‌شود را برطرف نماییم.

احمدی اظهار داشت: عمده‌ترین چالش دانشجویان شیمی در بحث تحقیقاتی آن‌ها است که امکانات تحقیقاتی و دسترسی به منابع اطلاعاتی و تجهیزات شیمیایی برای انجام کارهای تحقیقات‌شان در محل تحصیل و پژوهش به اندازه‌ کافی مهیا نیست و این مسئله اندکی دانشجویان را دلسرد کرده است.

وی عنوان کرد: کمبود و عدم دسترسی به امکانات در شرایط تحریم به اوج خود رسید چرا که باید برخی مواد و تجهیزات از طریق واسطه‌های مختلف خریداری می‌شد که ما را با مشکلاتی از قبیل گذشتن تاریخ انقضاء مواد و گران‌تر شدن هزینه‌های تجهیزات روبه‌رو می‌کرد اما امیدواریم با برطرف شدن این تحریم‌ها علاوه بر دستیابی راحت‌تر به این امکانات، پشتیبانی قطعات و خدماتی که در آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها بسیار قدیمی هستند صورت گیرد و بسیاری از مشکلات دانشجویان مرتفع گردد.

احمدی عدم دسترسی آسان به امکانات تحقیقاتی را یکی از دلایل ترک تحصیل دانشجویان عنوان کرد و گفت: مشکلات متعددی از قبیل بحث اشتغال، شرایط اقتصادی و هزینه‌های تحصیلی و همچنین عدم دسترسی ساده به امکانات برای کارهای تحقیقاتی زمینه‌ساز ترک تحصیل دانشجویان می‌شود که امیدواریم با توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و ارتباطات بهتر صنعت و دانشگاه بتوانیم راه درست را به دانشجویان نشان دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشجویان در این راه باید شرایط و موقعیت‌ها را درک کنند و ضمن همکاری و تلاش لازم تنها به استخدام و تشکیلات دولتی آن هم از سوی دولت امیدوار نباشند و سعی کنند به شکل خویش فرما، کارهای تولیدی و خدماتی در زمینه رشته تخصصی خود را ارائه دهند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار