معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت:همه رشته‌های پزشکی به وجود افرادی با فلوشیپ اخلاق پزشکی نیاز دارند

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزیر بهداشت در نشست خبری چهارمین کنگره سالیانه اخلاق پزشکی ایران و چهارمین کنگره سالانه اخلاق پرستاری در خصوص فلوشیپ اخلاق پزشکی بیان کرد:اگر فردی را داشته‌ باشیم که اطلاعات کافی داشته باشد، این فرد می‌تواند اقدامات خوبی برای ساماندهی اخلاق پزشکی انجام دهد، زیرا مدرک فلوشیپ اخلاق پزشکی می‌تواند کارهای جدیدی را ایجاد کند و منشأ تحولات جدی باشد، بدین ترتیب هدف ما گسترش این موضوع است.

لاریجانی عنوان کرد: همه رشته‌های پزشکی نیازمند افرادی هستند که فلوشیپ اخلاق پزشکی داشته باشند، به عبارت دیگر یعنی نیازمند افرادی هستند که کدهای اخلاقی را به طور تخصصی تعریف کنند و چالش‌ها را بشناسند. مقدمات این کار طراحی شده است، همچنین کلیت این طرح در شورای عالی اخلاق پزشکی به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به وجود چالش‌های اخلاقی در گروه‌های پزشکی اظهار کرد: میلیون‌ها خدمت پزشکی با حسن رابطه در حال ارائه است. البته برخی از چالش‌های اخلاقی هم به وسیله کدهای اخلاقی قابل اصلاح هستند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت اضافه کرد: یکی از مباحث چهارمین کنگره اخلاق پزشکی این است که انجمن‌ها برای خود کدهای اخلاقی تعریف کنند زیرا برخی چالش‌های اخلاقی به دلیل نبود چارچوب یا دانش کافی است. برخی دیگر از این چالش‌ها نیز به علت ظهور مسائل جدید است.

وی خاطرنشان کرد: درگیر شدن انجمن‌ها و آشنایی دانشجویان با فضای اخلاقی مقدمه حرکت رو به جلو در این حوزه است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار