مدیرکل گمرک استان کرمانشاه گفت: در 10 ماهه امسال بیش از دو میلیارد و420 میلیون دلار کالا از مرزهای استان کرمانشاه صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مدیرکل گمرک استان کرمانشاه گفت: در 10 ماهه امسال بیش از دو میلیارد و420 میلیون دلار کالا از مرزهای استان کرمانشاه صادر شده است.

محسن مصطفایی در نشست خبری امروز "6 بهمن" به مناسبت روز جهانی گمرک، از صادرات دو میلیارد و 420 میلیون و 678 هزار و 771 دلار کالا از مرزهای استان کرمانشاه در 10 ماهه امسال خبر داد.

وی وزن کالاهای صادر شده را نیز شش میلیون و 955 هزار و 38 تن اعلام کرد و افزود: این میزان کالای صادر شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 13 درصد و از نظر ارزش 21 درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه اذعان کرد: از مجموع کالاهای صادر شده از مرزهای استان، یک میلیارد و 99 میلیون و 180 هزار دلار آن به وزن سه میلیون و 761 هزار تن در گمرکات استان اظهار و از مرزهای استان نیز صادر شده و مابقی آن از سایر گمرکات کشور اظهار و از مرزهای استان کرمانشاه خارج شده است.

به گفته وی، کالاهای صادراتی اظهار شده از گمرکات استان از نظر وزنی 15 درصد و از نظر ارزش 27 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشده داشته است.

سیمان، لوازم خانگی و پاکیزگی، گوجه فرنگی، رب گوجه، دام زنده، لبنیات، هندوانه، اوره، پیاز، دام زنده، موسیر را از مهمترین کالاهای صادراتی استان کرمانشاه است.
مصطفایی با بیان اینکه در این مدت کالاها از طریق گمرکات استان به 39 کشور جهان ارسال شده، تاکید کرد: عراق، کویت، قطر، افغانستان، ترکیه، امارات، جیبوتی، عمان و چین مهمترین این کشورها هستند.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه تصریح کرد: 50 درصد وزنی کالاهای صادر شده از استان از مرز پرویز خان، 35 درصد از مرز خسروی، 10 درصد از مرز شیخ صله و پنج درصد از مرز شوشمی بوده ‌است.

وی اشاره‌ای هم به کالاهای وارد شده از گمرکات استان داشت و خاطرنشان کرد: در 10 ماهه امسال 55 هزار و 284 تن کالا به ارزش 62 میلیون و 757 هزار و 908 دلار از مرزهای استان وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 47 درصد و از نظر ارزش 26 درصد رشد داشته ‌است.

مصطفایی ضایعات آلومینیوم، برنج خوراکی، ماشین آلات و مواد اولیه را مهمترین اقلام وارداتی استان در 10 ماهه امسال اعلام کرد، که از واردات کالا به استان نیز از کشورهای عراق، هند، قطر، امارات، پاکستان، ترکیه، چین و آلمان بوده است.

مصطفایی به ترانزیت سوخت استان در 10 ماهه امسال هم اشاره کرد و یادآور شد: در این مدت 85 هزار و 822 کامیون حامل سوخت وارد استان شده‌اند.

وی ارزش کل صادرات کشور در 10 ماهه امسال را نیز 35 میلیارد و 600 میلیون دلار اعلام کرد که نسبت به سال گذشته 15 درصد کاهش داشته و رقم واردات را نیز 33 میلیارد و 800 میلیون دلار دانست که از سال گذشته 22 درصد کمتر شده است.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: کرمانشاه ، صادرات ، دلار ، کالا ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.