معاون نظارت بر استاندارد سازمان ملی استاندارد، از شناسایی بیش از 250 علامت استاندارد و رتبه انرژی جعلی در کشور درسال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ وحید مرندی مقدم در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود 800 قلم کالای مشمول استاندارد اجباری در کشور، گفت: این 800 قلم کالا، شامل  17 هزار فرآورده می‌شود.

وی در خصوص درج علامت استاندارد جعلی روی برخی کالاها نیز اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون98 جعل علامت استاندارد و 157 جعل رتبه انرژی در کشور کشف شده است.

مرندی مقدم ادامه داد: هر فرآورده و محصول که علامت استاندار می‌گیرد یک کد 10 رقمی زیر آن درج شده که مردم می‌توانند با ارسال آن به شماره پیامک رایگان 10001517 از اصلی یا جعلی بودن آن علامت مطلع شوند.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 28 هزار پروانه کاربرد علامت استاندارد در کشور صادر شده است.

معاون سازمان استاندارد گفت: یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی کشورها میزان کالاهای مشمول استاندارد اجباری آنها است و هرچه سطح توسعه کشورها به لحاظ تکنولوژی، دانش و اقتصاد بالاتر باشد، کالاهای مشمول استاندارد اجباری کمتری دارند. 

وی ادامه داد: رویکرد ما هم در سازمان استاندارد این است که به سمتی برویم که واحدهای تولیدی به سمت دریافت استاندارد تشویقی ترغیب شوند.

مرندی مقدم در خصوص اظهارات اخیر رییس سازمان غذا و دارو مبنی بر وجود تقلب در محصولات غذایی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازد نیز گفت: تقلب چه در مواد غذایی و چه در دیگر فرآورده‌ها همیشه وجود دارد و این تنها مختص کشور ما نیست. هر چقدر هم آزمایشگاه‌های ما به روز و مجهز باشند باز هم افراد متخلف روش‌های جدیدتری برای تقلب و تخلف ابداع می‌کنند.

وی یادآوری کرد: باید جریمه تخلف را در کشور بالا ببریم تا افراد متخلف به خود اجازه تخلف و تقلب را ندهند. در حال حاضر در کشور ما جرایم بازدارنده نیست و به همین دلیل برخی افراد سودجو به خود اجازه می‌دهند تخلف کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.