معاون درمان وزارت بهداشت از حضور کمپانی‌های برجسته بین‌المللی تجهیزات پزشکی در ایران خبر داد و گفت: انتظار ورود دارو و تجهیزات پزشکی و کاهش قیمت‌ها را داریم.

محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص تاثیر رفع تحریم ها در ورود لوازم یدکی تجهیزات پزشکی گفت: از دستاورد‌ رفع تحریم‌ها در حوزه سلامت، تسهیل خرید تجهیزات،‌ قطعات یدکی برای دستگاهی که با وجود هزینه چندین میلیون دلاری به دلیل نقص فنی بلا استفاده مانده‌اند و ورود دستگاه‌های پیشرفته تصویربرداری است. 

وی افزود: انتظار داریم با حضور کمپانی‌های برجسته بین‌المللی تجهیزات پزشکی در ایران از طریق نمایندگی‌های فعال، معضل اصلی بیمارستان‌های کشور از جمله تامین لوازم و قطعات یدکی تجهیزات پزشکی و دانش‌فنی نگهداری و استفاده از تجهیزات را حل کنیم. علاوه بر این می‌توانیم شاهد کاهش قیمت تجهیزات در آینده نزدیک نیز باشیم. 

وی در ادامه گفت: وقتی مبادلات ارزی تحریم بود، هزینه زیادی روی دست کشور گذاشته شد بنابراین با تبادل مستقیم بانک های عامل در کشورهای مبدا، هزینه ورود و خرید تجهیزات دارو کاهش می‌یابد. 

آقاجانی خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری کمپانی‌ها برای ساخت تجهیزات مصرفی و ثابت و خرید داروها، یکی از دستاوردهای دوران پسا تحریم است. 



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار