بیرجند ؛

افزایش 4 درصدی نرخ رشد معدن در سال آینده

معاون امور معدنی و صنایع معدنی وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت:نرخ رشد بخش معدن در کشور،سال آینده 4 درصد افزایش می یابد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند؛ سرقینی امروز در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت:نرخ رشد بخش معادن کشور امسال 5 درصد بود که این میزان در فضای پساتحریم به 9 درصد در سال آینده افزایش خواهد یافت.

معاون امور معدنی و صنایع معدنی وزارت صنعت،معدن و تجارت با اشاره به سهم 30درصدی این وزارتخانه در اقتصاد کشور افزود:در فضای پسا تحریم امکانات جدیدی در اختیار صنعتگران،معدنکاران و تجار ایرانی قرار می گیرد و جذب سرمایه، دانش و فناوری خارجی یکی از این فرصتهاست.

سرقینی گفت:کشف ذخایر بزرگ معدنی و توسعه صنایع مرتبط با آن از اولویت های این وزارتخانه است که تلاش می کنیم با بهره گیری از سرمایه گذاری داخلی و خارجی و توسعه بازارهای بین المللی،به رونق تولیدات معدنی کمک کنیم.

سرقینی با اشاره به کمبود نقدینگی صنایع معدنی از تولیدکنندگان خواست در فضای جدید اقتصادی،به دنبال مشارکت به ویژه با سرمایه گذاران خارجی باشند تا علاوه بر جذب این سرمایه ها،سهمشان در بازارهای جهانی نیز افزایش یابد.

رئیس جدید سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان جنوبی هم با اشاره به سهم نیم درصدی تولیدات استان در اقتصاد کشور گفت:این سهم باید به دو برابر یعنی یک درصد افزایش یابد که تحقق آن نیازمند 5 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است.

شهرکی تولید و سرمایه گذاری را محور توسعه خراسان جنوبی دانست و افزود:بخش معدن استان زیربنای صنعت نیز بستری برای رونق تجارت خارجی است و نگاه ما به توسعه استان،توجه به همه بخش های اقتصادی است.

وی گفت:برای رسیدن به این راهبرد،باید سرمایه گذاری داخلی و خارجی و حمایت مالی بانکها را به خدمت بگیریم که در این میان تسهیل سرمایه گذاری خیلی مهم است.

در این مراسم از خدمات حقیقی رئیس سابق قدردانی و داود شهرکی به عنوان رئیس جدید سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان جنوبی معرفی شد.

انتهای پیام/ع


برچسب ها: معدن ، رشد ، بیرجند ، خراسان ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.