انتشاراتی‌های حرفه‌ای آثار ضعیف و سطحی را که فروش بالایی دارد، منتشر نکنند.

محمدرضا طاهری شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برخی انتشاراتی‌ها به سطح بالای ادبی و فنی یک اثر توجه نمی‌کند، بلکه اثری را که پر از غلط و اشتباه‌های شعری است منتشر می‌کند.

وی افزود: برخی انتشاراتی‌ها به بحث فروش اثر ادبی هنگام چاپ شعر شاعری جوان بیشتر توجه می‌کنند و به سطح اثر توجهی نمی‌کنند. تا حدودی می‌توان به آن‌ها حق داد. به دلیل آنکه انتشاراتی‌ها باید از این راه درآمد کسب کنند. حداقل انتشاراتی‌های حرفه‌ای آثار زرد و سطحی را که فروش بالایی دارد، منتشر نکنند.

این شاعر با اشاره به منتشر شدن شعر شاعری جوان توسط انتشاراتی حرفه‌ای مانند «نگاه» و کم رغبتی نشرهای دیگر نسبت به این مسئله بیان کرد: ای کاش ساز و کاری در زمینه نشر وجود داشت تا شاعرانی که استحقاق چاپ اثر را دارند، در دام رانت گرفتار نشوند البته تعداد این افراد زیاد نیست.

طاهری ادامه داد: هنگامی که یک انتشاراتی معتبر اثری زرد و سطحی را چاپ می‌کند، سلیقه مخاطب آسیب می‌بیند. طبع و طبیعت روحی برخی افراد با شعر عجین شده است. این مسئله سبب می‌شود که طبیعت آن‌ها به انحراف برود و به اشتباه دچار شوند.

وی با اشاره به آنکه بهتر است اثر بسیاری از شاعران جوان منتشر شود اظهار داشت: تعداد معدودی از شاعران جوان که آثار خوبی می‌آفرینند و در ابتدای راه هستند،. تمایل به چاپ اثر خود دارند. اما انتشاراتی‌ها به منتشر کردن اثر آنها رغبتی ندارند.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار