شخصیت هر فرد الگوی منحصر به فرد صفات اوست که در طول زمان نسبتاً ثابت باقی می ماند به همین دلیل توجه به شخصیت و تناسب دو فرد در امر ازدواج دارای اهمیت است.

به گزارش اهمیت تناسب شخصیت در ازدواجگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سکینه بیگلری،کارشناس مسئول پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: شناخت  شخصیت امکان پیش بینی آن چه را که یک فرد در موقعیتی خاص انجام می دهد فراهم می کند.

وی اظهار داشت: برای ساختن یک زندگی آرام تنها به دوست داشتن و دوست داشته شدن نیاز نیست بلکه ثبات شخصیت، هیجانها و پایداریهای دو نفر باید در یک ردیف قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش های پیش از ازدواج در دوام و پایداری ازدواج ها ابراز داشت: معاونت امور توسعه و پیشگیری بهزیستی با هدف گسترش و سامان دهی تیم آموزش خود و همچنین ارتقاء علمی و توانمندی آموزشگران طرح آموزش پیش از ازدواج و پیشگیری از طلاق، کارگاه تربیت مربی آموزش پیش از ازدواج را برگزار نمود.

وی آموزشگران این کارگاه را فارغ التحصیلان حوزه های روانشناسی و مشاوره معرفی نمود و خاطر نشان کرد: در این دوره 6 روزه که از 27 دیماه آغاز گردیده مدرسان مراکز مشاوره، مدرسان پایگاههای سلامت روان اجتماعی و مشاورین آموزش و پرورش حضور دارند.

بیگلری با توجه به اثربخشی آموزش های پیش از ازدواج تصریح نمود: در این دوره مباحثی چون مفهوم شناسی ازدواج و فرایند ازدواج، تناسب نیازها در ازدواج، تناسب شخصیت افرادی که با هم ازدواج می کنند و نحوه آموزش مولفه های مهم ازدواج مورد بررسی قرار گرفت.

وی نحوه آموزش ملاک های ازدواج در دوره های مختلف قبل از ازدواج و دستیابی به الگوهای بومی مشترک در برنامه آموزش پیش از ازدواج را از مهم ترین عناوینی برشمرد که جهت 35 شرکت کننده این دوره مطرح گردیده است

وی گفت : در پایان دوره و پس از ارزیابی علمی و کتبی کارت مربیگری آموزش پیش از ازدواج  جهت شرکت کنندگان صادر خواهد شد

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.