یك نویسنده معتقد است كه نمی‌توان فضای علمی - تخیلی را وارد داستان‌هایی با موضوع انقلاب اسلامی كرد؛ چرا كه اگر بخواهیم چنین كاری كنیم باید تاریخ را جعل كنیم.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ رضا بهاری‌زاده، نویسنده و راه یافته به بخش نهایی هشتمین جشنواره سراسری داستان انقلاب، با بیان اینكه اثرش را با موضوع كاپیتولاسیون به این رویداد ادبی ارسال كرده است، گفت: داستانی كه برای جشنواره ارسال كردم در كلاس درس می‌گذرد. در این كلاس دانش آموزان در حال شاهنامه‌خوانی هستند و هم‌زمان متن اعلامیه امام خمینی(ره) هم توسط یكی از شاگردان منتشر می شود. در واقع این اثر به ارتباط داستان قیام كاوه آهنگر و انقلاب اسلامی می پردازد.
 
وی ادامه داد: دلیل اصلی نگارش این اثر جشنواره نبوده، بلكه آن را از پیش نوشته بودم و بر حسب اتفاق برای جشنواره داستان انقلاب نیز ارسال كردم. هر چند كه عموما تلاش دارم تا آثاری در فضای علمی – تخیلی و فانتزی بنویسم؛ اما هر از گاهی به نگارش آثاری با مضمون انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز روی می‌آورم؛ چرا كه به این موضوعات نیز علاقه‌مندم.
 
بهاری‌زاده با اشاره به اینكه نمی‌توان فضای علمی - تخیلی را وارد داستان‌هایی با موضوع انقلاب اسلامی كرد، افزود: اگر بخواهیم چنین كاری كنیم باید تاریخ را جعل كنیم و چنین كاری در موضوعاتی همچون انقلاب اسلامی و یا دفاع مقدس غیرممكن است.
 
این نویسنده خاطرنشان كرد: دلیل دیگر عدم ورود نویسندگان فانتزی نویس به موضوعاتی همچون انقلاب اسلامی این است كه مدیران فرهنگی و ادبی كشورمان، از بدنه ادبیات نیستند.
 
هشتمین دوره جشنواره سراسری داستان انقلاب دوشنبه 5 بهمن ماه با حضور محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، مصطفی جمشیدی دبیر علمی و داوران این دوره از جشنواره، جمعی از نویسندگان و اهالی ادبیات كشور و همچنین شركت‌كنندگان در جشنواره ساعت 17:30 در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.
 
حسین فتاحی، محسن پرویز و منیژه آرمین به عنوان داوران بخش بزرگ‌سال و یوسف قوجق، نرگس آبیار و اصغر عزتی پاك به عنوان داوران بخش نوجوان هشتمین جشنواره داستان انقلاب در اختتامیه این جشنواره حضور خواهند داشت.
 
26 اثر در بخش‌های رمان و داستان كوتاه نوجوان و 30 اثر در بخش بزرگ‌سال این دوره از جشنواره داستان انقلاب به مرحله نهایی داوری راه پیدا كردند و در روز اختتامیه نفرات برتر معرفی می‌شوند.
 
علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند در زمان یاد شده به تالار سوره حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ مراجعه كنند.




انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.