مشهد؛

هشدار! هوا آلوده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای امروز مشهد بخاطر افزایش حجم آلاینده ها در وضعیت هشدار قرار گرفت.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمید صالحی با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس گزارش ایستگاههای سنجش آلودگی هوا میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد صبح امروز 114 پی.اس.آی و فراتر از حد مجاز است.

وی تصریح کرد: میزان آلودگی هوا در 9 ایستگاه رسالت، کریمی، سرافرازان، ساختمان، مفتح، خیام جنوبی، ماشین ابزار، تقی آباد و آوینی بالاتر از حدمجاز است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: ایستگاه رسالت با 170، کریمی با 155 و سرافرازان با 154 پی.اس.آی آلودگی بیشتری را ثبت کرده اند لذا کیفیت هوا در این مناطق از شهر مشهد برای تمامی گروههای سنی ناسالم است.

صالحی اشاره کرد: همچنین ایستگاه ساختمان با 146، شهید مفتح با 142، خیام جنوبی با 138، ماشین ابزار با 115، تقی آباد 107 و شهید آوینی با 103 پی.اس.آی صبح امروز چهارم بهمن ماه از دیگر ایستگاههای آلوده و ناسالم برای گروههای حساس در کلانشهر مشهد هستند.

وی با بیان اینکه بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشوند یا از حضور در مناطق پر رفت و آمد و هسته مرکزی شهر مشهد خودداری کنند، افزود: عموم مردم نیز باید فعالیتهای ورزشی در فضای باز را به زمان دیگری موکول کنند.

گفتنی است: قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و شاخص بین 151 تا 200 پی.اس.آی حالت هشدار و آلوده برای همه سنین محسوب می شود.

انتهای پیام/س




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.