سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: دیوان محاسبات برای شفافیت درآمدهای نفتی و جلوگیری از تخلفات، کنترل‌های لازم را انجام دهند.

دیوان محاسبات به شفافیت "حسین امیری خامکانی" در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به موضوع شفافیت درآمدهای نفتی در بودجه سال آینده گفت: به طور کلی درآمدهای نفتی سال 95 شفاف است.

سخنگوی کمیسیون انرژی با اشاره به اینکه حدود دو میلیون و 250 هزار بشکه صادرات روزانه نفت در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است اظهار داشت: قطعاً ظرف یکی دو ماه آینده می‌توانیم 500 هزار بشکه به صادرات روزانه نفت کشور اضافه کنیم و طی 4 ماه آینده نیز می‌توانیم به سقف دو میلیون و 250 هزار بشکه‌ای که در بودجه سال آینده پیش بینی شده است، برسیم.

وی اشاره‌ای به قیمت پیش بینی شده نفت از سوی دولت برای سال آینده کرد و افزود: قیمت نفت بشکه‌ای 40 دلار در نظر گرفته شده است و امیدوارم میانگین قیمت نفت در طول سال به این اندازه برسد.

امیری خامکانی با بیان اینکه سهم شرکت نفت از درآمدهای نفتی 14.5 درصد پیش بینی شده است تصریح کرد: ضمن اینکه 20 درصد به صندوق توسعه ملی تخصیص داده می‌شود و مابقی نیز به خزانه می‌رود تا بودجه عمومی دولت تامین شود.

نماینده زرند و کوهبنان گفت: برای شفافیت کامل درآمدهای نفتی و جلوگیری از تخلفات در این حوزه ضروری است دستگاه‌های ناظری چون دیوان محاسبات کنترل‌های لازم را انجام دهند.

وی پیرامون ویژگی‌های بودجه سال 95 بیان داشت: دولت تلاش کرد با حداکثر توان و با توجه به منابع موجود کشور، بودجه سال آینده را ببندد.

امیری خامکانی با بیان اینکه دولت در زمینه تامین بودجه به مواردی چون صادرات نفت و استفاده از منابع در دست مردم چون اوراق مشارکت و مالیات توجه داشته است گفت: با توجه به وضع اقتصادی و رکودی که در کشور حاکم است، باید با ارقام مالیاتی با احتیاط بیشتری برخورد شود و وضعیت مردم در آن لحاظ شود.

عضو کمیسیون انرژی گفت: با توجه به کاهش قیمت نفت طی چند سال اخیر و متعاقب آن اتخاذ سیاست کاهش وابستگی کشور به نفت، دولت در بودجه سال 95 نیز تلاش کرده همین حالت را حفظ کند.

وی با تاکید بر اینکه دولت و مجلس باید تلاش کنند که اعداد موجود در بودجه سال آینده محقق شودخاطر نشان کرد: جا دارد در دو، سه ماهه اول سال آینده گردش مالی واحدهای تولیدی تامین شود تا بخش صنعت و تولید کشور رونق پیدا ‌کند و از رکود فاصله بگیریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار