یک عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است طبق پیش‌بینی‌ها 10 الی 20 درصد از درآمدهای نفتی در بودجه‌های سالیانه شفافیت‌های لازم را ندارند.

حسین دهدشتی نماینده مردم آبادان در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به موضوع شفافیت درآمدهای نفتی در بودجه سالیانه گفت: درآمدهای نفتی و میعانات گازی به تدریج و طی سالیان گذشته به خوبی در بودجه شفاف نبوده است.

وی افزود: معتقدم موضوع شفافیت درآمدهای نفتی در بودجه به تدریج در مجلس اصلاح شده است که این اصلاحات به قدری نبوده که کاملا این درآمدها را شفاف کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه متذکر شد: بحث‌های جدی درباره درآمدهای نفتی وجود دارد که گویای این است این درآمدها هنوز به طور کامل در بودجه شفاف نشده است.

دهدشتی با بیان اینکه برخی بدهی‌ها و مطالبات نفتی در هیچ‌جایی به ثبت نمی‌رسد، تصریح کرد: براساس روند مذکور در مقاطعی به یکباره رقم‌های هنگفتی از فروش نفت بیرون می‌آید که گویای ثبت نشدن آن است.

وی با بیان اینکه مجلس باید مقداری کار کارشناسی درباره شفافیت درآمدهای نفتی انجام دهد، اظهار داشت: بدون شک تعامل وزارت نفت با مجلس می‌توان از برخی شبهات بکاهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم 10 الی 20 درصد از درآمدهای نفتی در بودجه شفافیت‌های لازم را ندارد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار