توجه به مفهوم و محتوا در بخش کاریکاتور جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، از امتیاز ویژه‌ای برخوردار است.

محسن نوری نجفی یکی از داوران بخش کاریکاتور هفتمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: به اعتقاد من خلوص چنین جشنواره‌هایی بیشتر از سایر نمایشگاه‌ها و جشنواره‌هاست؛ چون شرکت‌کنندگان و دانشجویان هر آن چه که می‌دانسته‌اند را روی کاغذ می‌آورند و با اینکه ممکن است، آموخته‌های کافی از این رشته نداشته باشند خلاقیت به خرج داده و به خلق اثر می‌پردازند.

وی افزود: در همه بخش‌ها باید این اتفاق بیفتد که هنر و تخصص‌های مختلف تلفیق شده و تعامل دو جانبه‌ بین این دو مفهوم برقرار شود.

وی خاطرنشان کرد: نوع دیدگاه‌ ما در این جشنواره برای قضاوت، بیشتر متوجه مفهوم و محتواست و در چنین جشنواره‌هایی قرار نیست، تکنیک آثار را خیلی دقیق زیر تیغ جراحی ببریم. مهمترین چیزی که در کاریکاتور معیار قرار می‌گیرد، بحث مفهوم است. بعضی وقت‌ها آثاری را می‌بینی که تنها با دو خط اجرا شده و تابع هیچ قاعده‌ای نیست؛ اما مفهومی جدی را به خوبی به مخاطب القا می‌کند که این امتیاز است.

نوری نجفی اظهار کرد: پزشکان و دانشجویان پزشکی به واسطه ارتباط مستقیمی که با آدم‌ها دارند، از حس لطیفی برخوردارند و به لحاظ اخلاقی و مسائل روانشناختی درگیری‌های عاطفی بیشتری دارند و می‌توانند با احساسات موجود در هنر ارتباط بگیرند.

وی ادامه داد: از حضور در این جشنواره و تماشای آثار بسیار لذت بردم و خوشحالم که این اتفاق در کشور می‌افتد و چقدر خوب است که چنین جشنواره‌هایی بیشتر برگزار شده و بودجه‌ بیشتری برای برپایی این برنامه‌ها اختصاص داده شود.



انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار