در مدل جدید ارزیابی کیفی خودروهای داخلی، 66 درصد خودروها در حالی همگی یک ستاره کیفی دریافت کرده‌اند که کیفیت بسیاری از آنها با یکدیگر متفاوت است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  از آذرماه امسال با تغییر دستورالعمل ارزیابی کیفی خودروهای داخلی (آدیت)، نحوه تعیین و اعلام سطح کیفی خودروها نیز تغییر کرده و به جای ارائه نمره منفی، تعیین سطح کیفی خودروها با استفاده از مدل درجه‌بندی یک تا پنج ستاره، صورت گرفته است.
 
در گزارش کیفی خودروهای تولیدی در آذر ماه امسال که براساس مدل جدید ارزیابی تهیه و تدوین شده، خودروهای آسا، وولیکس c30، ام‌وی‌ام x33 جدید، ام‌وی‌ام 550، لیفان x60، پژو 206 صندوق‌دار، پژو 405، رانا، پژو پارس، دنا، سمند، تیبا هاچ‌بک، ام‌وی‌ام 110، سایپا 131، تیبا، سایپا 132 و سایپا 111 همگی یک ستاره کیفی دریافت کرده‌اند.
 
این در حالی است که تقریبا کیفیت هیچ یک از این خودروها (به جز چند مدل پراید) مشابه یکدیگر نیست و برخی از این خودروها تفاوت‌های فاحش کیفی با یکدیگر دارند، با این حال همگی یک ستاره کیفی دریافت کرده‌اند.
 
این وضعیت در مورد خودروهایی که دو و سه ستاره کیفی دریافت کرده‌اند نیز صدق می‌کند. به عنوان مثال در گزارش کیفی خودروهای تولیدی در آذر ماه امسال، گراند ویتارا، سراتو، پارس تندر، تندر 90 اتوماتیک و تندر 90، همگی سه ستاره کیفی دریافت کرده‌اند.
 
این وضعیت و نامشخص بودن تفاوت‌های کیفی خودروها در مدل جدید ارزیابی کیفی در حالی است که در مدل پیشین ارزیابی، خودروها بسته به سطح کیفی‌شان دارای نمره منفی می‌شدند. نمرات منفی از 100 تا صفر ارائه می‌شد به‌گونه‌ای که نمره منفی پایین‌تر، نشان‌دهنده کیفیت بالاتر خودروها بود.
 
در این زمینه به نظر می‌رسد لازم است نمرات منفی به مدل جدید ارزیابی کیفی خودروها اضافه شود تا در خودروهایی که تعداد ستاره کیفی یکسان دریافت کرده‌اند، با بررسی نمره منفی بتوان به تفاوت‌های کیفی آنها پی برد.
 
 
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
برچسب ها: کیفیت ، خودرو ، قیمت ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.