هر آنچه از بیمه ایرانیان خارج از کشور باید بدانیم

سازمان تامین اجتماعی با هدف حمایت از ایرانیان مقیم خارج از کشور در سراسر دنیا ، بیمه ای را تحت عنوان بیمه ایرانیان خارج از کشور اجرا کرد .

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هرچند که ایرانیان مقیم خارج از کشور درسطح تحصیلات موقعیت اجتماعی و فرهنگی و شرایط شغلی و مالی رتبه بالایی را کسب می کنند اما معمولا در تصمیم گیری های سیاسی و برخورداری از امکاناتی که بدلیل زندگی درمحل اقامت شاید حق طبیعی شان باشد صدایشان چندان بلند و قوی نبوده و همیشه در کشور میزبان بعنوان مهمان و یا به عبارت بهتر بیگانه مهاجر محسوب می‌شوند.

آن‌ها با وجود موفقیت های فردی خود و ارائه هوش و استعداد،متاسفانه در بسیاری از موقعیت های سیاسی در حاشیه قرار داشته وتاثیر گذار عمل نمی کنند وگاهی از نظر بیمه ای نیز دچار مشکل می شوند.

از این رو سازمان تامین اجتماعی  به دنبال رفع مشکلات بیمه ای تمامی متقاضیان سراسر کشور،  بیمه ایرانیان خارج از کشور را راه اندازی کرد که با حمایت سازمان تامین اجتماعی و تاکید دولت بر پوشش افراد مشمول علاقمند به تحت پوشش،آغاز و مانند دیگر بیمه ها برای مردان و زنان دارای شرط سنی  حداقل 18 و حداکثر 50 سال درنظر گرفته شد که از بازنشستگی ،از کارافتادگی و فوت نیز برخوردار است.

حق بیمه ای که افراد مشمول برای بیمه بازنشستگی و فوت پرداخت می کنند با نرخ حق بیمه 16 درصد (14 درصد سهم بیمه شده +2 درصد سهم دولت ) و همچنین برخورداری بیمه شدگان از مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت و درمان حسب شرایط مقرر در قانون تامین اجتماعی و تغییرات بعدی آن خواهد بود.

این افراد حتی می توانند در صورت تمایل از بیمه درمان و حمایت های درمانی نیز بهره مند شوند.

سازمان تامین اجتماعی برای تسهیل روند انعقاد قرارداد بیمه ای با هموطنان مقیم خارج از کشور که امکان حضور درایران را دارند ، شرایطی را در نظر گرفته است تا آن‌ها بتوانند از طریق وکیل خود نزد این سازمان بیمه شوند.

در واقع افراد خارج و داخل کشور با پرداخت حق بیمه و تحت پوشش قرارگرفتن،زندگی خود و خانواده شان را با ارامش و تامین از خطرهای اتفاقات طبیعی همرا می‌کنند.

*آمادگی بیمه تمامی متقاضیان ایرانی سراسر جهان را داریم

محمد حسن زدا معاون فنی ودرآمد سازمان تامین اجتماعی در یک سایت خبری در خصوص بیمه ایرانیان خارج از کشور می گوید: طرح بیمه کردن دو میلیون ایرانی خارج از کشور بخشی از طرح موسوم به تحول نظام سلامت در ایران است که رئیس جمهور نخستین بار ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری به مرحله اجرا گذاشت.

وی هدف از اجرای این طرح را کاهش هزینه درمان ایرانی‌ها به قصد خنثی کردن تورم و اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد و اظهارداشت: دولت، تجربه ترکیه در بیمه کردن شهروندان خارجی را الگوی این طرح تازه قرار داده است. 

 از سوی دیگر سیروس نصیری مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه تبعه خارجی شاغل در ایران در صورت بازنشستگی در ایران از تمامی خدمات تامین اجتماعی بهره مند می شوند، گفت: اگر فردی سال ها در ایران بیمه پرداخت کرده باشد و به کشورخود باز گردد، سازمان هیچ‌گونه ساز و کاری برای انتقال سابقه بیمه شخص به کشور مقابل را ندارد.

وی با بیان اینکه جلسات مختلفی با تامین اجتماعی ترکیه برگزار شده تا بتوانیم دامنه وسیعی از توافق بین تامین اجتماعی در کشور ایجاد کنیم، افزود: بیمه بیکاری، حوادث، بازنشستگی و نحوه پرداخت مستمری برای اتباع در کشور موضوع مذاکرات بوده است.

مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: ایجاد توافقنامه با کشور ترکیه، مبنایی برای توافق با سایر کشورها است تا ایرانیان و اتباع کشورهای دیگر نیز بتوانند از مزایای تامین اجتماعی بهره مند شوند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار