ای کاش رویکرد و عملکرد جشنواره فجر مانند جشنواره‌های بین‌المللی شود.

رضا ناجی، بازیگر سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نقطه ضعف جشنواره‌های فجر و قدردانی از هنرمندان در سینمای ایران نسبت به دیگر کشورها گفت: من در جشنواره‌های زیادی بودم و جایزه‌های متعدد جهانی دریافت کردم و حس می‌کنم، نسبت به افرادی که به طور واقعی زحمت می‌کشند، توجه ویژه‌ای دارند و قدرشناس هستند؛ اما متأسفانه روی جشنواره فجر نمی‌توان حساب کرد. ای کاش جشنواره فیلم فجر نیز بین‌المللی باشد. یعنی عده‌ای داور هم از کشور ایران و هم خارج فیلم‌ها را بررسی، نقد و ارزش‌گذاری کنند تا منصفانه همه جوانب تحلیل و بررسی شود.

وی افزود: تا آنجایی که مطلعم و به جشنواره‌های خارجی رفتم، در جشنواره‌های خارجی فقط شاهد یک داور از خود کشور برگزار کننده هستید و مابقی داوران از نقاط مختلف دنیا در آن‌ها حضور دارند؛ اما در ایران هر سال تعدادی داور که معمولاً غیرمنصفانه قضاوت می‌کنند، در جشنواره فجر حضور دارند و همه‌ چیز را در دست گرفتند.

این بازیگر عنوان کرد: سالی که از جشنواره خارجی به خاطر «آواز گنجشک‌ها» جایزه گرفتم، در ایران به من اهمیت ندادند. به نظر شما این اتفاق خوبی است.

ناجی در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: امیدوارم به جایی برسیم که منصفانه با فیلم‌ها و هنرمندان این مرز و بوم در جشنواره‌ها و دیگر محافل هنری برخورد شود و حق هنرمندی که شایسته تقدیر است، داده شود.



انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار