صداگذار پرکار جشنواره فجر معتقد است، در سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر، تنوع ژانر بیشتری را نسبت قبل داریم.

آرش قاسمی صداگذار سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص تفاوت جشنواره سی‌ و چهارم با سال‌های قبل گفت: احساس می‌کنم امسال جشنواره فیلم فجر در سبد خود آثار متنوع‌تری نسبت سال‌های پیش دارد.

مخاطبان جشنواره و سینما با فیلم‌های اجتماعی، عاشقانه، پلیسی، دفاع مقدس، طنز و ... از هر طیف و قشری مواجه هستند و قدرت انتخاب بیشتری دارند. ضمن اینکه باید چیدمان هیأت انتخاب را در این تنوع در نظر گرفت.

قاسمی با اشاره به فیلم‌هایی که صداگذاری آن‌ها را بر عهده داشته است، بیان کرد: فیلم «خشم و هیاهو»ی هومن سیدی فیلم بسیار خوبی است و «نفس» نرگس آبیار نیز فیلم پر احساسی است که اگر مخاطب تا دقیقه 50 آن روی صندلی سینما بنشیند، در پایان با حال خوب از سالن خارج می‌شود. من علاوه بر این دو اثر صداگذاری فیلم‌های «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» فرزاد موتمن، «برادرم خسرو» و انیمیشن «ناسور» را بر عهده دارم.

وی در خصوص فیلم «برادرم خسرو» اظهار داشت: این فیلم بسیار خوش‌ساخت و خوب است که با ایفای نقش شهاب حسینی، ناصر هاشمی و هنگامه قاضیانی به موضوع فیلم نگاه جدیدی دارد و درگیری ذهنی یک انسان روانی دوشخصیتی را نشان می‌دهد.

قاسمی با اشاره به خالی بودن جای چند کارگردان قدیمی در جشنواره فیلم فجر گفت: جوان شدن فضا و میانگین سنی فیلمسازان جشنواره فکر خوبی بوده. از نظر من نگاه نسل جدید سینما بسیار متفاوت و نو است و فیلمسازان پیشکسوت نیز باید کمی خود را به‌روزتر کنند. فیلمسازان پیشکسوت و باسابقه ما هم خود روزی جوان بوده‌اند. نسبت به فیلمسازان نسل قبلشان نگاهی جدید داشتند. نمونه نگاه جدید در جشنواره فیلمسازان بخش نگاه نو هستند که هر دوره با ایده‌های متفاوت فیلم می‌سازند و وارد سینما می‌شوند.

این صداگذار در خصوص تفاوت صداگذاری فیلم بلند سینمایی و انیمیشن اظهار داشت: کار صداگذاری فیلم سینمایی سخت‌تر از انیمشن است؛ ولی کار صداگذاری انیمشن زمان‌بر است و کار بیشتری می‌طلبد. چون از صفر تا صد کار را باید صداسازی و میکس کنیم. مثلاً فیلم «نفس» دشواری‌های خاص خود را داشت.

قاسمی در خصوص حواشی پیش آمده جشنواره پیش از آغاز گفت: این حواشی کاذب است و باعث بازارگرمی می‌شود. چون وقتی حواشی نباشد، توجهات جلب نمی‌شود. حاشیه تبلیغ جشنواره است که دقت‌ها و نظرات جلب و جذب جشنواره شود.

**به پول نداشتن سینما عادت داریم

وی در خصوص انتظارات سینماگران از مسئولان سینمایی کشور در آستانه سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: امیدوارم سال آینده همه سینماگران از نظر مالی و امنیت شغلی تأمین شوند و احساس آرامش داشته باشند. چون حس آرامش برای رشد کیفی سینما بسیار مهم است.

استراتژی سازمان سینمایی باید به گونه‌ای باشد که حداقل اگر از لحاظ مالی هم رشد نکرده‌ایم، حداقل سینما رشد داشته باشد. چون ما به پول نداشتن سینما عادت داریم؛ اما حداقل می توانیم دلمان را به رشد کیفی سینما خوش کنیم.

وی با اشاره به فیلم «ممیرو» هادی محقق در بخش هنر و تجربه جشنواره گفت: «ممیرو» فیلم بسیار خوبی است که هر کس این فیلم را ببیند، سینما دیده است. ضمن اینکه از راه نیافتن فیلم «امتحان نهایی» عادل یراقی به جشنواره بسیار متعجب شدم.

قاسمی در پایان برای سینما آرزو کرد: امیدوارم در سال 95 اتفاقی بیفتد که سینماگرانی که در این سال‌ها بیکار شده‌اند، در سینما فعالیت کنند. هم با تجربه‌ها و هم جوانان همه با هم و در کنار هم کار کنند و اینطور نباشد که فردی چندین کار داشته باشد و فرد دیگری بیکار بماند. به نظر من با این فیلم‌ها و تنوع آن‌ها گیشه سال 95 پرفروش خواهد شد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.