ملی پوش کاراته گفت : کاراته ایران جایگاه ویژه ای در سطح دنیا دارد و کاراته دنیا به آن احترام می گذارد.

ذبیح اله پورشیب که در اردوی تمرینی پاریس حضور دارد در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمیگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، از شرایط تمرینی اردوی مشترک گفت و بیان داشت : شرایط اردو در کمپ تمرینی پاریس بسیار مناسب است ، واقعآ کاراته دنیا به کاراته ایران احترام می گذارد و کاراته کشورمان جایگاه بالایی در سطح دنیا دارد .


کاپیتان تیم ملی ادامه داد : خیلی از کشورها آرزوی این را دارند که با ایران و کاراته کاهای ایرانی تمرین مشترک داشته باشند و از بودن در کنار بچه های ایرانی در کمپ و تمرین کردن با کاراته کاهای کشورمان خوشحالند و خواستار این موضوع هستند که در تمرینهای مختلف که در سایر کشورها ، برگزار می شود حضور داشته باشیم . 

وی در خصوص انتخابش به عنوان تمرین دهنده در کمپ تمرینی پاریس اینگونه بیان داشت : از طرف مسئولین اردوی مشترک ، برای هدایت تمرینها به کاراته کاها انتخاب شدم و شکر خدا شرایط تمرینی در اردوی مشترک خوب است و تیم های خیلی خوبی همچنین قهرمانان نامی دنیا در این کمپ تمرینی حضور دارند و همین باعث شده تا کیفیت تمرینات بالا باشد .

پورشیب با اشاره به کشورهای حاضر در اردو عنوان کرد : کشورهای ایران ، فرانسه ، ترکیه ، برزیل ، اکوادور ، گرجستان ، قزاقستان و یونان در کمپ حضور دارند و تمرینها از روز شنبه در کمپ آغاز شده است و قهرمانانی از قاره اروپا و نیز کشورهای مختلف دنیا ، اینجا حضور دارند و برای من به عنوان یک ایرانی افتخار است که در حضور قهرمانان نامی کاراته دنیا ، به کاراته کاها تمرین بدهم . 

وی در خصوص هزینه های سفر پاریس گفت : قسمتی از هزینه این مسافرت را حامی مالی متقبل شده و نصف دیگر را فدراسیون کاراته پرداخت کرده است .

یادآور می شود نخستین مرحله رقابت های لیگ جهانی کاراته سال 2016 میلادی به میزبانی کشور فرانسه در روزهای 22 تا 24 ژانویه مطابق با 2 تا 4 بهمن ماه در پاریس برگزار می شود .

بر اساس معیارهای مورد نظر کمیته فنی فدراسیون کاراته ؛ 9 کاراته کا برای شرکت در این رقابت ها انتخاب شدند و سرپرست فنی تیم اعزامی کاراته کشورمان را علیرضا سلیمانی ، سرمربی سابق تیم ملی کاراته ، به عهده خواهد داشت .

پورشیب : دنیا به کاراته ایران احترام می گذارد

شایان ذکر است مهسا افسانه کاتارو کشورمان به دلیل آسیب دیدگی به این رقابت ها اعزام نمی شود و طراوت خاکسار ، زکیه رحمانی ، آربین باقری ، هامون درفشی فر ، امیرحسین کلهری و هادی صفیه ، کاراته کاهایی هستند که با هزینه شخصی راهی این رقابت ها می شوند .

ناگفته نماند که از طرف فدراسیون کاراته مربی خانم برای همراهی بانوان کاراته کا به فرانسه اعزام نمی شود و سمانه خوشقدم که مربی حمیده عباسعلی است با هزینه شخصی و برای کوچ عباسعلی عازم پاریس خواهد شد .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار