دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی از اجرای طرح آمایش سرزمین برای توسعه زیست‌فناوری تا یک سال دیگر در کشور خبر داد.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  با اشاره به اجرای طرح آمایش سرزمین اظهار کرد: برای توسعه زیست‌فناوری کشور برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا طرح آمایش سرزمین‌ها را بر اساس تناسب هر استان انجام بدهیم.

وی در ادامه بیان کرد: شرایط اقلیمی در کشور و در هر منطقه‌ای متفاوت است، اگر مقصد توسعه زیست فناوری را در خلیج فارس داریم، باید برنامه‌ریزی‌های خود را براساس نیاز و توانایی‌های آن منطقه یعنی زیست‌فناوری پرورش بدهیم.

قانعی خاطرنشان کرد: طرح آمایش سرزمین به این معنا است که توسعه زیست‌فناوری براساس شرایط و توانمندی‌های اقلیمی هر استان انجام بدهیم.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی بیان کرد: طرح آمایش سرزمین‌ها براساس زیرساختهای هر منطقه است و در حال طراحی است ،این طرح تا یک سال دیگر آماده می‌شود و تمام برنامه‌های ستاد توسعه زیست‌فناوری براساس این طرح اجرایی می‌شود.

قانعی بیان کرد: در شهرهای کرمان و یزد باید براساس زیست‌فناوری معدن طرح آمایش سرزمین‌ها اجرا شود و در شمال کشور نیز براساس زیست‌فناوری کشاورزی تعیین می‌شود و اگر چنین اقدامی انجام شود، از هدر رفتن منابع انسانی مالی و محیط زیست جلوگیری به عمل آید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار