مجموعه‌های چاپ شده یک شاعر باید ملاک داوری درباره اثر وی قرار بگیرد.

حسین اسرافیلی شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ارزشمند بودن هر جشنواره‌ای که در آن مقام شعر و شاعری گرامی داشته می‌شود، گفت: جشنواره شعر فجر را از این منظر ارزشمند می‌دانم. در گذشته 10 تا 50 اثر یک شاعر برای حضور در جشنواره شعر فجر فرستاده می‌شد ولی این تعداد اثر نمی‌توانست ملاک قضاوت آثار باشد.

وی افزود: مجموعه‌های چاپ شده یک شاعر باید ملاک داوری درباره اثر وی قرار بگیرد و این مسئله در جشنواره شعر فجر امسال به کار می‌رود. این روش را درست می‌دانم، البته در کنار آثار مکتوب باید نظر کارشناسی هر فردی در هیئت داوران جشنواره شعر فجر، ملاک داوری اثر قرار بگیرد.

این شاعر با تشریح نظر خود درباره نظر فردی هیئت داوران بیان کرد: نحوه رفتار، برخورد و نوع منش شاعر در جامعه باید ملاک داوری اثر شرکت‌کنندگان در جشنواره شعر فجر امسال قرار بگیرد. در کنار آن، آموزش و تاثیرگذاری شاعر بر جامعه نیز از دید هیئت داوران دور نماند. 

گفتنی است؛ فراخوان جشنواره شعر فجر امسال اعلام شده است و جشنواره امسال آثار شاعران به صورت مجموعه شعر دریافت می‌شود و شاهد دریافت تعداد محدودی اثر شاعران توسط دبیرخانه این جشنواره نخواهیم بود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار