حركت مردم مسلمان به سوي گسترش بيداري اسلامي،بازگشت به خويشتن خويش را به همراه داشته و هنر سينما نيز كمك بزرگي به برداشتن پرده از روي فريبكاري هاي كشورهاي غربي كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛اولين همايش "بيداري اسلامي در سينما" همزمان با سي امين جشنواره فيلم فجر با حضور علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي،سيد حمد حسيني،‌وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي،جواد شمقدري معاون سينمايي ارشاد،‌محمد خزائي دبير سي امين جشنواره فجر،نادر طالب زاده‌ كارگردان سينما و نيز جمعي از هنرمندان خارجي ظهر امروز در مركز همايش هاي بين المللي صداو سيما برگزار شد.

علي لاريجاني،رياست مجلس شوراي اسلامي ضمن تشكر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي برگزاري اين همايش افزود: با توجه به حوادث اخير رخ داده در منطقه،‌مسئله بيداري اسلامي با كمك هنرمندان به جايگاه و قدرت شايان توجهي دست يافت.

وي اظهار داشت:وظيفه اصلي هنر و هنرمند كشف حقيقت است كه متاسفانه سينما در كشورهاي غربي به هنري براي سرگرمي و تفريح مردم تبديل شده است.

لاريجاني با بيان اين مطلب كه هنرمند بايد پرده هاي تاريك را آشكار كند،تصريح كرد:مدتهاست كه هنر سينما در منطقه وسيله اي براي سرگرمي است و هنر بايد بتواند به كشف حقيقت و روشن كردن مسائل تاريك پشت پرده دست زند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود:عده اي به دنبال خاك پاشيدن روي حوادث يك سال اخير و عده اي به دنبال برجسته كردن اختلاف ميان شيعه و سني هستند.

وي با اشاره به اين مطلب كه غربي ها ناراحت به زمين خوردن ديكتاتوري هاي اخير هستند،اظهار داشت:با بركناري چندين ديكتاتور، كشورهاي غربي از اين مسئله ناراحت بوده و به دنبال برجسته كردن فضاي آزاد غرب هستند كه ارزش چنداني براي ما ندارد.

لاريجاني افزود:حركت مردم مسلمان به سمت و سوي گسترش و رشد اسلام خود نيز به معناي بازگشت به خويشتن خويش است؛چون همين مردم در سلطه ديكتاتورهاي بزرگي بودند.

وي اظهار داشت:غربي ها با زور اسلحه مردم مسلمان خود را وادار به زندگي روزمره كردند و مقاومت مردم در برابر آنها نشان از مخالفتشان با رژيم صهيونيست است.

وي با بيان اين مطلب كه اسلام در تمامي حوزه ها تاثير بسزايي داشته گفت:‌اين تاثير و حادثه آن به مرور رخ داد؛چون در جنگ 33 روزه رژيم صهيونيستي به لبنان حمله كرد و جز حزب الله كسي به كمك آنها نرفت.

وي ادامه داد:اين حركت بزرگ مردم مسلمان و حزب اله نشان داد كه با ايستادگي و مقاومت مي توان به اهداف مورد نظر خود دست يافت.

رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت:انقلاب اسلامي ايران مانند آتشفشاني 33 سال قبل در مقابل آمريكا ايستاد تا به پيروزي مورد نظر رسيد.

وي ادامه داد:متعجبم كه چرا كشورهايي چون آمريكا و رژيم صهيونيستي ماجراي هسته اي را بزرگ كرده؛ولي چشم بر روي سلاح هاي خود مي بندند.

وي افزود:هنرمندان بايد به دور از نگاه تك بعدي و نيز دوري كردن از حواشي با ساخت آثار مطلوب دست به گسترش بيداري اسلامي زنند.

وي ادامه داد:بايد از سلاح و ظرفيت هنر براي سركوب كردن كشورهايي چون آمريكا و روكردن فريبكاري هاي آنان استفاده كرد.

وي خاطرنشان كرد: اين همايش را مديون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هستيم كه با جمع كردن هنرمندان،‌از تمامي نقاط كشور، فرصت همدلي و همزباني ،‌را براي صاحبان حوزه فرهنگ و هنر را ايجاد كرد.

همچنين؛سيدمحمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ضمن خيرمقدم به علي لاريجاني رياست مجلس شوراي اسلامي و نيز گراميداشت ايام دهه فجر اظهار داشت:نظام سلطه هميشه سعي خود را در جهت نابودي جمهوري اسلامي به كار گرفته ولي مردم مسلمان ايران با درايت و هدايت امام خميني(ره) شاه مزدور را بيرون كرده و نظام جمهوري اسلامي را برجامعه حاكم كرد.

وي افزود:سفارت آمريكا و بعضي از كشورهاي غربي،مركزي براي انحراف مسير انقلاب بود كه با تلاش امام راحل(ره) و مردم مسلمان به حكومتي خداپسندانه دست پيدا كرد.

حسيني با بيان اين مطلب كه انقلاب اسلامي افتخار بزرگ ماست،تصريح كرد:مردم مسلمان ايران بعد از 33 سال با افتخار اعلام كردند كه انقلاب و نظام اسلامي بر همه چالشها غلبه كرد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت:بعد از انقلاب اسلامي،‌تحول بزرگي در سينما ايجاد شد و معنويت ،‌توحيد و عدالت در سينما رشد كرد كه به نمونه آن مي توان به فيلم هاي سينمايي 33" روز" و "شكارچي شنبه" اشاره كرد.

وي افزود:اين همايش كمك به برداشتن گام بزرگ مسلمانان در رشد اسلام و داشته نيز ايستادگي در برابر ملت هاي غرب را الگويي براي ديگر ملت ها قرار دارد.

همچنين؛جواد شمقدري،معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود:به زودي شاهد ساخت فيلمي درخصوص برملاشدن ترورهاي آمريكا و اسرائيل خواهيم بود و اين شايد اداي ديني به شهداي دانشمند ما باشد.

وي گفت:اكنون با اراده الهي و همت هنرمندان سريالهاي ايران با مضمون بيداري اسلامي تاثير خاصي و بزرگي را در جهان گذاشته است.

شمقدري اظهار داشت:هنوز ما نياز داريم كه نمايش فيلم هاي ايراني را در سينماهاي منطقه گسترش دهيم تا همگان شاهد آثار خوب ايراني،اسلامي ما باشند.

وي با بيان اين مطلب كه اسلام براي تمامي حوزه ها برنامه دارد،‌ادامه داد:ايران الگوي خوبي براي فعال سازي و گسترش بيداري،‌اسلامي در جهان شده است و مضمون آثار ساخته شده در غرب جز هيجان كاذب،معناي ديگري ندارد.

وي خاطرنشان كرد:امروزه يكي از دلايل موفقيت سينماي ايران،‌ارزش گذاري به مسئله انساني با نگاهي درست است.

همچنين؛نادر طالب زاده كارگردان سينما افزود:به جزء بحث بيداري اسلامي و سينما در جشنواره فجر،من شاهد گفتگو و برنامه هايي در خصوص هاليوودسيم بودم كه اين نيز اتفاق بزرگي است.

وي اظهار داشت:تاثير سينما در بيداري اسلامي ،بسيار چشمگير بوده و باعث بر هم زدن افكار بي محتواي غربي ها شده است./ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار