سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و پنچمین دوره تئاتر فارس با تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی در مراسم اختتامیه جشنواره با اشاره به جایگاه برجسته شیراز و استان فارس در تئاتر کشور گفت: بسیاری از هنرمندان که  آثارشان مورد پسند مخاطبان است اهل شیراز  هستند و بسیاری از نمایش ها بعد از اجرا در تهران، در شیراز به روی صحنه می روند.

شفیعی با بیان اینکه در جشنواره امسال 9 اثر نمایشی از شهرهای تبریز، تهران، شهریار، شیراز، قیروکارزین و زاهدان به روی صحنه رفته است افزود:  از ویژگی های جشنواره امسال همزمانی تشییع شهدای دفاع مقدس با  اجرای تئاتر های خیابانی «تکرار»، «بهشت خاکی» و «سقای تشنه لب»  است که یاد و خاطره این عزیزان را زنده کرده است .

«کروکدیل»، «روبینسون کروزو»، «متاستاز»، «روز دربی شب شد»، «دونه کفترهام نذریه»، «مضحکه لیر نوروزی»، «نوستالژی»، «کسوف» و «چایی راند آخر»  از نمایش هایی بوده که در جشنواره امسال به روی صحنه رفته است .

وی از افزایش نزدیک به دو برابری بودجه مرکز هنرهای نمایشی ایران در سال آینده خبرداد وبیان کرد: حمایت از تجهیز تالارهای کوچک در دست ساخت در استان فارس و اعزام گروه های نمایشی منتخب استان برای اجرا در سایر کشورها از برنامه های این مرکز است.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.