شیراز؛

6.8 میلیون تن ظرفیت فرآوری صنایع تبدیلی کشاورزی فارس

ظرفیت فرآوری صنایع تبدیلی کشاورزی فارس حدود 6.8 میلیون تن است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدیرصنایع کشاورزی استان فارس با بیان اینکه توسعه صنایع تبدیلی در کنار افزایش تولید محصولات کشاورزی ضروری است گفت: توسعه متناسب ظرفیت صنایع تبدیلی فعلی با تولید محصولات کشاورزی، راهی برای توسعه بخش کشاورزی و افزایش ارزش افزوده در استان فارس است. 

مهدی صادقی افزود: صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی که دارای مجوزاز وزارت جهاد کشاورزی هستند می‌توانند از 10 درصد منابع و تسهیلات صندوق توسعه ملی که مربوط به بخش کشاورزی است، استفاده کنند. 

وی افزود: هم اکنون 479 واحدصنایع تبدیلی دربخش کشاورزی فارس با ظرفیت جذب سالانه حدود 3 هزار و 38 تن از محصولات کشاورزی در زیربخش  زراعی، باغی و دام و طیور با اشتغال زایی 6 هزار و 74 نفر فعال است. 

به گفته مدیر صنایع، واحد های فعال تحت پوشش سازمان جهاد کشاورزی در سال 93 صادراتی معادل 14 هزار تن و به ارزش 33میلیون دلار داشته اند . 

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 35 فقره جواز تاسیس صادر شده که در مجموع سرمایه ثابت مورد نیاز این مجوزها بالغ بر 370 میلیارد ریال بوده است. 

صادقی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 94 تاکنون 21 واحد صنایع تبدیلی با ظرفیتی بالغ بر 118 هزار تن به مرحله بهره برداری رسیده و برای احداث این واحدها حدود 480 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است. 

مدیر صنایع تبدیلی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت:ظرفیت فرآوری صنایع تبدیلی کشاورزی این استان اعم از مجوز های جهاد کشاورزی و سازمان صنعت ، معدن و تجارت 8 و 6 دهم میلیون تن است و این واحد ها قادرند 68 درصد از محصولات خام کشاورزی را فرآوری نمایند. 

وی در ادامه از ایجاد زمینه مناسب برای توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی در استان خبر داد و گفت: 75 درصد هزینه موردنیاز ساخت واحدهای صنایع تبدیلی به صورت وام پرداخت می شود. 

صادقی اظهار کرد: تسهیلات کم بهره بخش کشاورزی متناسب با برآورد هزینه ساخت و همچنین میزان توجیه اقتصادی طرح اعطا می شود.
مدیر صنایع کشاورزی فارس با بیان اینکه، تعهد اشتغال صنایع کشاورزی استان در 10 ماهه نخست بالغ بر 100درصد تحقق یافته است  افزود: شاخص های عمده ای از جمله پی گیری اجرایی شدن استراتژی توسعه صنایع کشاورزی استان، طرح کدینگ صنایع و همچنین طرح ارتقاء بهره وری در واحد های صنایع کشاورزی، از اقداماتی است که توسط مدیریت صنایع کشاورزی فارس برای اولین بار در کشور در حال اجرا است.  


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.