امام جمعه دیشموک گفت: به سن بلوغ رسیدن دختران و همچنین برگزاری جشن تکلیف آغاز تشرف به محضر الهی و از نعمت‌های بزرگ خداوند متعال است.


به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان
 
از یاسوج؛حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل  در مراسم جشن تکلیف دختران پایه سوم ابتدایی در مسجد صاحب‌الزمان (عج) دیشموک اظهار کرد: هدف از برگزاری جشن تکلیف این است که خاطره‌ای زیبا در ذهن فرزندان بماند و بدانند که به سن تکلیف رسیدن شروع واقعه‌های مهم در زندگی است.

امام جمعه دیشموک در ادامه گفت: به سن بلوغ رسیدن دختران و همچنین برگزاری جشن تکلیف برای آنها آغاز تشرف به محضر الهی و از نعمت‌های بزرگ خداوند متعال است و به سن تکلیف رسیدن یعنی مکلف به انجام کارهای دینی و الهی است.

وی خاطرنشان کرد: کسی که به سن تکلیف رسید بایستی حواسش به دستورهای دینی، امر به ‌معروف و نهی‌ از منکر باشد و واجبات را به درستی انجام دهد.

محمودی‌اصل تصریح کرد: فردی که به سن تکلیف رسید یعنی باید از  انجام منکرات بپرهیزد و در جهت خوشبختی و رستگار شدن دستورات الهی را درست عمل کند.

وی تشریح کرد: کارهای خواسته شده از طرف خداوند به عنوان تکلیف برای ما و جامعه مفید خواهد بود و کسی به خوشبختی واقعی می‌رسد که در اجرای دستورات خداوند تلاش کند و انتظارات خداوند را دقیق انجام دهد.

خطیب نماز جمعه دیشموک گفت: هر عید و یا مناسبتی که در راستای رستگار بودن انسان باشد و از طرف خداوند به ما نعمتی بزرگ برسد جشن می‌گیریم همانند جشن عید غدیر، میلاد امام زمان (عج)، 22 بهمن ماه و عید نوروز، پس به سن بلوغ رسیدن هم یک نوع عید است که ما باید بر بهتر برگزار کردن آن تلاش کنیم.

وی اذعان کرد: برای پسرها و دخترها چون از نظر عقلی به حدی می‌رسند که خداوند آنها را مورد خطاب قرار داده و جهت اجرای دستورات الهی موظفند که بنده‌ای شایسته برای خداوند باشند پس باید چنین جشن تکلیفی باشکوه برگزار شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دیشموک گفت: برگزاری جشن تکلیف باعث می‌شود که به سن بلوغ رسیدن در ذهن فرزندان یک خاطره خوب به جای بماند و بدانند که واقعه خیلی مهمی در زندگیشان رخ داده است و از طرف دیگر باعث می‌شود شخص مکلف وظایف جدیدی در راستای رستگار شدن انجام دهد.

وی تاکید کرد: در این روز که بهترین روز است سجده شکر به‌جای بیاورید چون جشن تکلیف نعمت بزرگی است از طرف خداوند و باید شکرگزار باشید.

خطیب نماز جمعه دیشموک توصیه کرد: صدقه دادن، سلام کردن به فرشته‌های همراه انسان، پناه بردن به خدا از شر شیطان، همیشه به یاد امام زمان (عج) و سرباز آن حضرت بودن را در دستور کار و در اولویت اصلی کارهای خود قرار دهید تا در زندگی موفق و رستگار شوید.

انتهای پیام /ف
برچسب ها: سن تکلیف ، جشن ، صدقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.