مدیرکل امور عشایر کهگیلویه وبویراحمد گفت: شش پروژه تامین آب و عمرانی ویژه اسکان عشایر در مناطق عشایری این استان در حال اجراست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛مجید علیپور ، پروژه های تامین آب طسوج چرام، پشت کوه باشت، حبیب آباد پیشانی در استان فارس ،آب مورد زیلایی و احداث شهرک اسکان آبگندی را از مهم ترین طرح های دست اجرای این اداره کل اعلام کرد.

وی بیان کرد: با بهره برداری از پروژه ها، 600 هکتار از زمین های کشاورزی این استان برای احداث و توسعه باغ ها تا نیمه نخست سال 95 آبی می شود.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح ساماندهی و اسکان، توسعه باغات و ایجاد زیر ساخت و خدمات پشتیبانی به کوچندگان از مهمترین اولویت های این اداره کل است.

وی ابراز داشت: از شش هزار هکتار باغ در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد ، یکهزار و 400 هکتار از سوی امور عشایر در قالب طرح های توسعه باغات احداث شده است.

وی ادامه داد: 120 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه باغ های مناطق عشایری نیاز است.

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکهزار و 600 خانوار در 13 کانون توسعه عشایری این استان تاکنون ساماندهی شده اند.

وی ادامه داد: برای توسعه کانون های توسعه عشایری استان 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

علیپور گفت: تاکنون 300 چشمه و یکهزار منبع ذخیره آب در مناطق عشایری استان بهسازی و ساخته شده است.

علیپور با اشاره به اینکه حدود 45هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان در قلمرو جامعه عشایری است گفت: عشایر استان نقش مؤثری در حفاظت از منابع طبیعی دارند.

وی گفت: 11هزار و 120 خانوار با جمعیتی افزون بر 70 هزار و 762 نفر معادل 12 درصد جمعیت استان را عشایر کوچ رو تشکیل می دهد

انتهای پیام /س
برچسب ها: عشایر ، توسعه ، باغات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.