در اختتامیه سی وچهارمین جشنواره تئاترفجر از کارهای برتر تقدیرشد که نمایش کسوف از زاهدان به کارگردانی روح ا.. کیخاشهری به عنوان منتخب اول و منظم ترین گروه نمایشی در این جشنواره معرفی شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر؛ در حوزه نمایش‌های فضای باز میزبان این نمایش‌ها در 2 بخش "مسابقه تئاتر خیابانی" و "میهمان"  بود. در حوزه نمایش¬‌های صحنه¬‌ای نیز، 3 بخش "نسل نو"، "تولیدات تازه" و "مرور تئاتر ایران" (شامل 2 بخش "برگزیدگان جشنواره‌¬های تئاتر استانی" و "تولیدات اجرا شده در تالارهای نمایشی کشور" سراسر کشور) را دربرداشت.

پس از اجرای نمایش کسوف که در تماشاخانه استاد هودی شیراز به زیبایی هرچه تمام برگزار شد, استاد تئاترهودی پا بر روی صحنه گذاشته و با به آغوش کشیدن کارگردان کار گفت : ما منتظربچه‌های زاهدان درسال آینده نیزهستیم.

کسوف روایت گر زندگی مهاجری افغانی است که پس از آمدن به ایران به کارگری و شیشه شوری سر چهار راه میپردازد که با دختری ایرانی از طبقه بالا آشنا و داستان عشقشان آغاز میگردد ... بازگشت افاغنه به افغانستان بلای این عشق میشود و دو معشوق با قبول سختی های فراوان و از دست دادن تنها فرزندشان بر اثر انفجارمین باز هم بر سر عشق اساطیری خود می مانند و باقی ماجرا...  

آیین پایانی و اعلام برگزیدگان جشنواره تئاتر فجر ساعت ١٨:٣٠ دوشنبه در سالن سبز تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، برگزار شد. این مراسم ،که با حضور مهدی شفیعی، رئیس مرکز هنرهای نمایشی و اتابک نامداری، مدیر امور استانهای مرکز هنرهای نمایشی و گروهی از هنرمندان مطرح تئاتر کشور در شیراز برپا گردید, از برگزیدگان این جشنواره تقدیربه عمل آمد که نمایش کسوف روح ا... کیخا شهری از زاهدان به عنوان منتخب این جشنواره و منظم ترین گروه نمایشی معرفی شد.

در اختتامیه جشنواره بین المللی فجر در بخش منتقدان تئاتر، علی جعفری و فرشته حبیبی، در بخش تقدیر از گروه های نمایشی از نمایش کسوف به کارگردانی عبدالرحمان کیخا شهری از زاهدان، نوستالژی به کارگردانی مجتبی حسینی قیری از شهرستان قیر و کارزین، مضحکه لیر نوروزی به کارگردانی محمدحسین یزدیان از شیراز، چایی راند آخر به کارگردانی امیر بهبودنیا از شیراز و گروه نمایش «متاستاز» به خاطر همپایی با بیماران سرطانی به کارگردانی علی اصغر دشتی و بانوان بازیگر این نمایش تقدیر شد.

 تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و تماشاخانه های استاد هودی و سپاسدار شیراز،از 25 دی به مدت سه روز، میزبان جشنواره بین المللی تئاتر فجر با اجرای ٩ نمایش از تبریز، تهران، شهریار، زاهدان، شیراز و قیروکارزین بود.


انتهای پیام/پ
برچسب ها: فجر ، تقدیر ، کسوف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۹ دی ۱۳۹۴
تبریک به گروه و همه ی هم استانیهای عزیز.ولی اگه اسم استان سیستان و بلوچستانه،بهتره کامل ذکر شه.