زارع در نشست خبری مطرح کرد؛

اجرای بیش از ۲۰ هزار برنامه در دهه فجر امسال

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر گفت: اجرای بیش از 20 هزار برنامه در سطوح بین‌المللی، منطقه‌ای، ملی و استانی برای دهه فجر امسال در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسین زارع رئیس ستاد مرکزی دهه فجر در نشست خبری که صبح امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهارداشت: مراسم آیینی و مردمی دهه مبارک فجر، قله رفیع مراسم انقلاب اسلامی و نشأت گرفته از مهمترین رویداد تاریخی جهان معاصر در قرن اخیر است که جنبه آیینی آن حکایت از فرهنگ و هویت عظیم‌ترین رخداد تاریخی ملت ایران دارد.

وی افزود: مردمی بودن مراسم 22 بهمن نیز علاقه و پایبندی اقشار مختلف را از قومیت‌ها و فرهنگیهای گوناگون برای حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و جلوگیری از به فراموشی سپردن آنها بیان می‌دارد.


وی حوادث و رخدادهای دهه فجر 57 را نشات گرفته از منبع الهی دانست که با متاثر ساختن انسان‌ها از پیام خود و متحد کردن دل‌ها و دمیدن شور و همتی تازه در کالبد ملت ایران ادامه مسیر تاریخ را در جهتی متضاد با شرایط حاکم رقم زد و ارمغان‌آور حکومتی نوین بر پایه آموزه‌های اسلامی  شد.

رئیس ستاد مرکز دهه فجر امام خمینی(ره) را پرچمدار عزت و استقلال و آزادی عنوان کرد و گفت: امام(ره)‌ برای ملت ایران تجلی لطف خدا و تبلور تحقق آرزوهای دیرینه و تاریخی مردم ایران بود که با استقرار حکومت الهی، درستی نگاه به حکومت در سایه ارزش‌های اسلام را به اثبات رساند.

زارع افزود: انقلاب اسلامی یک نوآوری بزرگ تاریخی است که خدامحور، حق‌مداری، دانایی‌محوری، حق‌گرایی و بهره‌مندی از نعمت ولایت و هدایت عالمانه امام (ره) و مقام معظم رهبری و همچنین اداره امور جامعه بر پایه اسلام از ویژگی‌های اصیل انقلاب اسلامی است.

رئیس ستاد مرکز دهه فجر ادامه داد: اقتدار، استحکام، پویایی و استمرار انقلاب اسلامی، تقویت روحیه ایثار و شهادت و همچنین تعظیم و تکریم صاحبان حقیقی این منزلت‌ها از مهمترین اهداف دهه مبارک فجر است.

وی اصول اجرایی حاکم بر برنامه‌های دهه فجر را نوآوری و برخورداری برنامه‌ها از پیام ارزشی، جذابیت و تازگی برای ایجاد امیدبخشی نسبت به آینده و استمرار راه روشن انقلاب اسلامی دانست و گفت: ایام دهه نورانی فجر به عنوان یکی از ارزشمندترین روزهای تاریخ ایران، ایام تجلی آرمان‌های ارزشمند انقلاب اسلامی و بزرگترین رخداد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور محسوب می‌شود که زنده نگه داشتن یاد و خاطره دوران پیروزی انقلاب اسلامی و آگاهی بخشی نسبت به معارف انقلاب اسلامی و همچنین امیدآفرینی و افزایش شادی و نشاط عمومی در جامعه شکل‌دهنده اصالت، استحکام و محتوای برنامه‌های دهه فجر است.

زارع به ضرورت اتخاذ نگاه ملی در برگزاری مراسم ملی - مذهبی دهه فجر و نقش‌آفرینی مردم در اجرای این برنامه‌ها را مهمترین مولفه در ماندگاری و تبدیل شدن این مراسم به آیینی ملی و انقلابی دانست و گفت: به میزانی که آگاهی مردم از افق پیش روی انقلاب اسلامی و ماموریت جهانی و همچنین رسالت بین‌المللی و الگو شدن انقلاب اسلامی بیشتر می‌شود انتظارشان نیز از ستاد دهه فجر و مسئولین فرهنگی و اجرایی کشور بیشتر خواهد شد.

وی افزود: بصیرت‌افزایی، امیدآفرینی، خودباوری، همدلی و همزبانی، مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی و دشمن شناسی 6 رویکرد مراسم سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

رئیس ستاد مرکز دهه فجر ادامه داد: یکی از کارکردهای دهه فجر افزایش پیوند بین مردم و انقلاب است که با توجه به اینکه استحکام پیوندها را شناخت و معرفت بیشتر تشکیل می‌دهد و تحکیم پیوند و ارتباط بدون شناخت ممکن نیست باید دهه فجر، دهه آگاهی بخشی و معرفت‌افزایی در خصوص معارف انقلاب اسلامی و دهه نمایش جلوه‌های کارآمدی نظام اسلامی در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی باشد تا نسل امروز از میزان تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی آگاهی یابد.

زارع توطئه‌های دشمن برای ایجاد خلل در باورهای دینی و انقلابی، ایجاد یاس و ناامیدی در مردم با هدف از بین بردن وحدت ملی و ایجاد فاصله بین مسئولان، نخبگان و مردم و تلاش استکبار جهانی در جهت گسترش اختلاف، تفرقه و عمق‌بخشی به جدایی مسلمانان از یکدیگر را یکی از سیاست‌های دیرین و قدرت‌های اجتماعی به منظور بوجود آوردن فاصله و تقابل بین فرق اسلامی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به آینده روشن و افق‌های امیدهای انقلاب اسلامی ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصت مغتنمی برای تجدید قوای نیروهای انقلاب و میثاق با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و به خصوص توجه به اقدام هوشمندانه مقام معظم رهبری در نامگذاری سال، چون احساس مسئولیت عمومی برای عملی ساختن زمینه‌های همدلی و همزبانی دولت و ملت می‌تواند مسیر را برای تداوم حرکت انقلاب اسلامی هموار و تسهیل کند.

رئیس ستاد مرکز دهه فجر با تاکید بر ضرورت امیدآفرینی همراه با معرفی مجاری، کانون‌ها و بسترهای نفوذ،‌تاثیرگذاری و فتنه‌گذاری دشمنان ادامه داد: امید به آینده بهتر به همراه افزایش توان و گسترش حوزه دیده‌بانی فرهنگی درباره توطئه‌های استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل موجب ناکامی دشمنان در راه رسیدن به اهداف پلیدشان خواهد شد.

زارع با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در انتخابات مجالس خبرگان و شورای اسلامی گفت: لزوم توجه به تلاش دشمنان برای بهره‌گیری از ایام‌الله دهه فجر و فضای انتخابات برای تخریب مردم‌سالاری دینی و همچنین زیر سوال بردن دستاوردهای انقلاب اسلامی یکی از دلایل دشمن در ایجاد اختلاف بین افراد، گروه‌ها، دولت و ملت است.

وی ضرورت حضور جهادگرانه در عرصه مدیریت جهادی را یکی از رویکردهای دهه فجر عنوان کرد و گفت: ملت ایران به برکت انقلاب اسلامی در عمل تحقق شعار ما می‌توانیم را نشان داد که اصلی‌ترین عامل وابستگی یک کشور نشناختن ظرفیت‌های خود و امیدبستن به بیگانه است و بزرگترین آسیب نیز متوجه استقلال یک کشور باور نداشت خود است از این رو دهه فجر به عنوان دهه تقویت اعتماد به نفس ملی و عمومی به توانمندی‌های داخلی در راستای شعار ما می‌توانیم نگریسته شود.

رئیس ستاد مرکز دهه فجر در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح سیاست‌های اجرایی دهه فجر، توسعه و تقویت مشارکت‌های مردمی، افزایش شادی و نشاط اجتماعی، بهره‌گیری مناسب از ظرفیت و فضای دهه فجر را سیاست‌های مد نظر دهه فجر عنوان کرد و گفت: بیش از 20 هزار برنامه در سطوح بین‌المللی، منطقه‌ای، ملی و استانی در نظر گرفته شده است و در حال حاضر بیشترین موضوع برنامه‌ها را می‌توان به ترتیب بر پایه‌ نمایشگا‌ه‌های مختلف، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، افتتاح پروژه‌های عمرانی، تفریحی و خدماتی برگزاری جشن‌ها و جشنواره‌ها، برگزاری نشست‌ها، گردهمایی‌ها و همایش‌ها، کارگاه‌های آموزشی، برگزاری مراسم تجلیل و تکریم و ارائه خدمات رفاهی عنوان کرد.

زارع در پایان خاطرنشان کرد: در طلیعه فجر سی و هفتمین سالگرد انقلاب اسلامی و سالروز ورود تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران به میهن اسلامی در جوار حرم مطهر ایشان گردهم می‌آییم تا با گرامیداشت یاد و خاطره روز تاریخی و به یادماندنی 12 بهمن 57 را همراه با بیش از 500 مکان در سراسر کشور به طور همزمان آغازگر جشن‌های دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی باشیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار