هر آنچه در جلسه صبح مجلس خبرگان گذشت

آیت‌الله حسینی شاهرودی: تشکیل نهادهای کارآمد آموزشی به استحکام بنیان خانواده می‌انجامد

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری بر لزوم تشکیل نهادهای کارآمد آموزشی برای استحکام بنیان خانواده تأکید کرد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران،  "آیت‌الله سیدعبدالهادی حسینی شاهرودی" نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری به عنوان اولین سخنران پیش از دستور جلسه صبح امروز اجلاس خبرگان با موضوع بررسی برخی معضلات اجتماعی مثل مسائل خانواده و ازدواج جوانان سخنانی ایراد سخن نمود.

وی با قرائت آیه 21 سوره روم، از مهارت‌های زندگی مشترک و ضرورت آموزش مهارت‌های زندگی زناشویی که باعث قوام، تداوم و استحکام زندگی زوجین می‌شود سخن گفت و افزود: تشکیل یک نهاد کارآمد مردمی برای آموزش و ترویج مسائل اخلاقی، بهداشتی، ایمنی، روانشناسی و حقوق خانواده در پنج محور به زوج های جوان یک ضرورت است همین کار را در استان گلستان به عنوان پایلوت طرح صورت گرفته است و آمارها از موفقیت این طرح حکایت داشته است.

حسینی شاهرودی تأکید کرد: می توان این طرح را در سایر استان‌ها و شهرستان‌ها هم اجرایی کرد و شاهد استحکام بنیان خانواده به ویژه در بین زوج‌های جوان باشیم.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین حیدری آل‌کثیری دومین سخنران پیش از دستور جلسه سوم بود که در آغاز نطق خود از حضور مردم کشورمان به ویژه مردم غیور استان خوزستان که با وجود آلودگی هوا و هجوم ریزگردها در راهپیمایی 22 بهمن حضور پیدا کردند تشکر و قدردانی کرد.

نماینده استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به نقش تاریخی و اثرگذار علما و مرجعیت در مبارزه با استعمار و استکبار، فتوای جهاد مرحوم سید محمد کاظم یزدی (صاحب عروة الوثقی) و قیام عشایر خوزستان علیه نیروهای انگلیسی و لبیک گویی عشایر عرب خوزستان از مرجعیت وقت را مورد تشریح قرار داد و گفت: عشایر عرب خوزستان به تنهائی در محورهای مختلف با هر وسیله ممکن با نیروهای متجاوز انگلیسی مقابله کردند و از فرمان جهاد مرجعیت کاملاً تبعیت کردند و در این راه شهید به اسلام تقدیم کردند و در این راه 1000 شهید به اسلام تقدیم کردند.

وی افزود: در پی مقاومت‌های مردمی جمعی از مجاهدان عرب خوزستان به استانهای دیگر رفتند پس از شرح واقعه مردم آن استانها همبستگی خود را اعلام کردند و می‌توان جلوه ای کامل از وفاق قومیت‌های ایرانی علیه استکبار و استعمار با محوریت علما و مرجعیت را مشاهده کرد. لذا لازم است با ارج نهادن به آن قیام مردمی هر چه بیشتر فرهنگ مقاومت را در بین مردم نهادینه نمود. از این رو در ماه گذشته کنگره‌ای با حضور نمایندگانی از کشورهای محور مقاومت در خوزستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین دیرباز نیز دیگر سخنران پیش از دستور جلسه سوم بود. نماینده مردم آذربایجان غربی نکاتی پیرامون حوزه انتخابیه و مشکلات استان آذربایجان غربی به عنوان یک استان مرزی، بیان کرد.

وی گفت: بنده توفیق داشتم در ایام الله دهه فجر در استان آذربایجان غربی باشم و در بین مردم، برخی از مشکلات این استان به ویژه مشکلات مردم شهر مرزی پلدشت و شهرستان چالدران را استماع نمایم. از این جهت از دولت محترم و مسؤولان می خواهم عنایت ویژه ای به منطقه داشته باشند. این استان به جهت حضور قومیت ها و مذاهب مختلف در آن نیازمند توجه جدی دست اندرکاران اجرایی می باشد و در این بین حضور پر رنگ حوزه علمیه و علما و روحانیت از اهمیت بیشتری برخوردار است.

دیرباز در ادامه از ضرورت ساده زیستی مسئولان در نظام اسلامی سخن گفت و تصریح کرد: هر چه زندگی مسئولان ما ساده‌تر باشد قطعاً اثر گذاری بیشتری بر زندگی توده مردم خواهد داشت و تحمل مشکلات زندگی برای افراد فرودست جامعه و کسانی با مشکلات اقتصادی دست به گریبان هستند راحت تر خواهد بود.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری درباره وجود برخی ناهنجاری های اجتماعی از جمله مشکلات خانوادگی که بعضاً شاهد آن هستیم مطالبی بیان کرد و تاکید کرد: برای فائق آمدن بر مشکلات اجتماعی و خانوادگی و جلوگیری از رشد آمار طلاق باید علت ها را ریشه یابی کرد.

وی یکی از مشکلات زندگی‌های امروزی را اختلاط غیر ضروری زن و مرد در مشاغل عنوان کرد و با ارائه یک راهکار برای کاهش آمار طلاق پیشنهاد داد: اگر بتوان میزان اختلاط زن و مرد را در محیط های کاری به حداقل ممکن رساند، می توان شاهد کاهش اختلافات خانوادگی و به طبع کاهش آمار طلاق بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار