مشاور اقتصادی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: سود سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه سلامت را تضمین می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید ابراهیم رئیسیون مشاور اقتصادی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در نشست خبری سخنگوی وزارت بهداشت که امروز در سالن کنفرانس این وزارتخانه برگزار شد، با اشاره به اینکه باید برای توسعه خدمات از ظرفیت‌های مدیریتی و مالی صاحبان سرمایه استفاده کرد، گفت: بر همین اساس با توجه به رویکرد اساسی کشور برای ارتقا شاخص های خدمات و زیر ساخت‌ها اقداماتی برای بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی انجام داده‌ایم.

به دستور وزیر بهداشت حوزه مشارکت‌های اقتصادی شکل گرفت و در تعامل با حوزه‌های درمان، بهداشت، آموزش و غذا و دارو، کارگروه‌هایی تشکیل شد که با اولویت درمان فعالیت‌های قابل واگذاری، شناسایی شد. 

وی افزود: در حوزه تخت‌های بیمارستانی شاخص کشور ما 1.7 تخت به ازای هر هزار نفر است که این آمار در کشورهای توسعه یافته 5 تخت به ازای هر هزار نفر است، مطابق با برنامه ششم توسعه این عدد باید به 2.6 ارتقا پیدا کند، بر این اساس حدود 115 هزار تخت جدید باید اضافه شود. با توجه به اینکه بیش از 50 درصد بیمارستان‌های کشور فرسوده هستند، این آمار با احتساب جایگزینی تخت‌های فرسوده است. اگر به ازای هر تخت 500 میلیون تومان هزینه را محاسبه کنیم یعنی بالغ بر 60 هزار میلیارد تومان بودجه لازم داریم.بدین ترتیب با احتساب زمان‌بندی 5 ساله، سالیانه به 12 هزار میلیارد تومان به پول نیاز داریم. 

رئیسیون با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مدیریتی و مالی بخش خصوصی عنوان کرد: با توجه به موارد فوق و استقبال خوب، امیدواریم در رسیدن به اهداف موفق شویم . قالب پروژه‌های سلامت سودمند هستند، در شهرهای بزرگ با اعمال تعرفه‌های درست خدمات ارائه می‌شود و در شهرهایی که شرایط مالی مردم مناسب نیست، خدمات با قیمت تمام شده ارائه می‌شوند و ما به التفاوت آن به بخش خصوصی پرداخت می‌شود. نکته حائز اهمیت این است که سود دهی هر گونه سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی را تضمین می‌کنیم . 

وی اظهار کرد: با همین هدف 29 دی ماه همایش ملی را برای ارائه‌ بسته‌های سرمایه گذاری، برگزار خواهد شد.اردیبهشت سال آینده این همایش با رویکرد بین‌المللی نیز برگزار خواهد شد.
 
مشاور اقتصادی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه فعالیت‌های حوزه درمان در 5 محور است، بیان کرد: در خصوص تخت‌های بیمارستانی 94 بسته سرمایه‌گذاری به ارزش 20 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، در حوزه سرطان در قالب 14 پست و 4 منطقه پروژه‌هایی با ارزش 3 هزار و 300 میلیارد تومان ارائه می‌شود . 

وی ادامه داد:  بخش دیالیز هم شامل 55 پروژه با ارزش 1500 میلیارد تومان است. مراکز تصویر برداری نیز در قالب 50 پروژه به ارزش 1400 میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار می‌شود. به عبارتی جمعا بسته‌هایی به ارزش 25 میلیارد تومان ارائه می‌شود. در فازهای بعدی برنامه‌هایی مانند شهرک‌های دانش و سلامت، اورژانس پیش بیمارستانی ، مراکز جامع بهداشت، خدمات الکترونیک سلامت و . . . ارائه خواهد شد. 

رئیسیون اذعان کرد : قراردادی با ارزش هزار میلیارد تومان با شرکت‌ سرمایه گذاری غدیر منعقد شده است، همچنین قراردادی با شرکت سامسونگ برای احداث یکی از بیمارستان‌های مهم به ارزش حدود هزار میلیارد تومان بسته شده است. این درحالی است که بودجه عمرانی وزارتخانه در سال 92 زیر هزار میلیارد تومان بوده است . 



انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.