برای تبیین سلامت جامعه نباید میدان برای رقابت اجناس و شرکت‌های خارجی بدون کیفیت خالی شود و سلامت آزمون و خط شود.

محمد فراهانی تولید کننده اقلام و تجهیزات بیمارستانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: تجهیزات بیمارستانی و تولید داخل در این عرصه موفقیت‌های خاصی را داشته است اما باید بدانیم در شرایط پساتحریم که ارتباطات بین‌المللی پررنگ می‌شود در بحث تجهیزات پزشکی و بیمارستانی که با سلامت مردم سر و کار دارد نباید بگذاریم اجناس ارزان قیمت و بی‌کیفیت با ورود به بازارهای داخلی نقطه ضعف ما محسوب شوند.

وی که از تولیدکنندگان تخت‌های ترانسفر چشم پزشکی، تحت زیبایی، یونیت گوش، حلق و بینی است، برخی اجناس ارزان قیمت چینی را تهدیدی برای بازارهای داخلی دانست. 

فراهانی گفت: تخت‌های چشم پزشکی تولید ایران دوازده میلیون هستند اما تخت‌های چشم پزشکی آلمانی مبلغ صد و بیست میلیون تومان هستند که طی سال‌های گذشته با خرید ده دستگاه بالغ بر یک میلیارد و بیست میلیون تومان هزینه شد.

وی با اشاره به تعدد دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌های تحت پوشش و از سویی دیگر ارائه خدمات به کشور خودمان و کشورهای همسایه گفت: در شرایط پساتحریم نیز باید تولید داخل را تقویت کنیم و نگذاریم اجناس خارجی تهدیدی برای سلامت و بازارهای داخلی کشور محسوب شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار