مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اهر گفت: به زودی شیرینی مخصوص اهر با نام "شیرینی اهری" ثبت ملی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از تبریز؛ باقرپور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری انجام شده با اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور موافقت شد، شیرینی مخصوص اهری که مختص این شهرستان می باشد ثبت ملی و به زودی مقدمات اجرایی آن نیز شروع  شود.

وی، با بیان اینکه برای ثبت ملی شیرینی اهر باید هزینه پرداخت شود، گفت: این هزینه با بررسی های کارگروه ثبت ملی حدود بیست میلیون ریال برآورد شده که به دلیل عدم توان مالی این اداره مبلغ مورد نظر با کمک اصناف حوزه پخت و پز شیرینی اهری باید تأمین شود.

باقرپور، در ادامه به بازسازی مجدد مقبره شیخ شهاب الدین اهری نیز اشاره کرد و گفت: برای ساخت مناره فیروزه‌ای این مقبره و بازسازی ساختمان آسیب دیده از زلزله 91 این بنای تاریخی، نیازمند همکاری و همراهی تمام مسئولان ذیربط شهرستان است.

وی، همچنین به صنعت توریست و توریسم استان و این شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: با انتخاب شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 ما شاهد پیشرفت صنعت توریسم در این استان شویم.

باقرپور افزود: با انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی برآوردها نشان می دهند همزمان با این رویداد تاریخی میلیون‌ها گردشگر و مسافر علاوه بر بازدید از شهر تبریز از سایر شهرستان های توریستی این استان نیز دیدن کنند.
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.