دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حضور فعال 400 شرکت دانش‌بنیان و 15 هزار دانشمند در حوزه زیست فناوری خبر داد.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: تاکنون به دلیل مشکلاتی که از سوی تحریم‌ها در حوزه بین‌المللی برای کشور وجود داشت، تبادل فناوری و خرید محصول از بازار برای این حوزه با مشکلاتی همراه بود که امیدواریم با عملیاتی شدن برجام این مشکلات تمام شود.

وی در ادامه افزود: تاکنون 400 شرکت دانش‌بنیان در حوزه زیست فناوری در کشور فعال است و بالاترین فروش محصولات دانش‌بنیان مربوط به حوزه زیست فناوری است و این ستاد یکی از 14 ستاد فعال و تحت نظارت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

قانعی بیان کرد:‌ از لحاظ نیروی انسانی 15 هزار دانشمند و محقق در حوزه زیست فناوری فعال هستند بنابر این، این ستاد از هر نظر آماده حمایت از توسعه این فناوری را در کشور و حوزه بین‌المللی دارد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی خاطرنشان کرد: این ستاد دسترسی به سه درصد بازار دنیا را هدف قرار داده و برای رسیدن به این هدف در حوزه سوخت‌های زیست گام برمی‌دارد و برای این کار تمامی تمهیدات لازم فراهم شده است.

قانعی تأکید کرد: برای تشکیل یک بازار زیست‌فناوری باید حداقل 500 میلیون نفر جمعیت وجود داشته باشد و با کمتر از این تعداد زیست فناوری جوابگو نیست.

وی در بخش پایانی عنوان کرد: در کسب و کار مشترک ایرانی و خارجی یک فناوری چه در حوزه دارو و یا تجهیزات پزشکی با کمک محققان شرکت پیش می‌رود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار