کنگره ملی شناسایی و مکان یابی رادیویی با هدف شناسایی بازار نسل جدید فناوریهای مرتبط با سیستم های رادیویی، برگزار می شود.

کلاهی رئیس مجمع تشکل های دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛نخستین کنگره ملی شناسایی و مکان یابی رادیویی ۲۸ و ۲۹ دی ماه جاری با شعار «مدیریت کسب و کار و نظارت بر حسن اجرا» و با هدف شناساندن بازاری نو از نسل جدید فناوری های مرتبط با مکان یابی رادیویی، در سازمان مدیریت صنعتی (مرکز مطالعات بهره وری و منابع انسانی) برگزار می شود.

ارائه راهکارهای RFID و GPS در صنایع مختلف، بازگشت سرمایه در پروژه های اجرا شده در کشورهای مختلف، نقشه برداری و مساحی به کمک GPS، زنجیره تامین و توزیع و لجستیک فروشگاههای زنجیره ای و خرده فروشی، اتوماسیون صنعتی، فناوری های مکان محور، کارت هوشمند سوخت، بلیت، گواهی نامه، گذرنامه، کارت ملی و کارت شناسایی کارکنان از جمله محورهای مورد بحث در این کنگره ملی خواهد بود.

در این کنگره همچنین موضوعاتی مانند سامانه سوخت در برابر پیمایش، خدمات شهری و مبارزه با قاچاق کالا، کاربردهای نظامی و انتظامی، بانکداری الکترونیک، پرداخت الکترونیک و دولت الکترونیک، شناسنامه الکترونیکی انبار، اموال، کتابخانه، آرشیو، دام داری، نگه داری و تعمیرات، سامانه های هوشمند و کنترل فضای سبز، جنگل ها و بحران های طبیعی با تاکید بر فناوری مکان یابی مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

علاوه بر برگزاری کنگره، برگزاری کارگاه های تخصصی و نمایشگاه جانبی مرتبط با حوزه هایی چون رادیو شناسه (RFID)، کارت هوشمند، سیستم های حمل و نقل هوشمند (ITS)، سیستم های ردیابی و کنترل اعم از ناوگان خودرو و اشخاص (GPS و LBS، AVL، Navigation، Tracking)، سیستم های اطلاعات جغرافیایی (GIS) و اینترنت اشیا (IoT) از دیگر برنامه های این کنگره است.

نخستین کنگره ملی شناسایی و مکان یابی رادیویی با حمایت معاونت علمی فناوری رئیس جمهور، سازمان فناوری اطلاعات ایران، وزارت صنعت، مجمع تشکل های دانش بنیان و اتاق بازرگانی ایران و تهران و سندیکای مکان یابی رادیویی و با حضور محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه، برگزار می شود.

پژوهشگران عرصه فناوری اطلاعات، دانشجویان، شرکت های دانش بنیان و شرکت های بازرگانی فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می توانند برای حضور در نمایشگاه و کارگاههای تخصصی به نشانی http://gps-rfid.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار