اختصاص وام به شرکت‌های دانش‌بنیان با بهره 14 درصد

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از اختصاص وام به شرکت‌های دانش‌بنیان‌ با بهره 14 درصد جهت اقدام فناورانه خبر داد.

بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیانی که با صندوق نوآوری و شکوفایی قرار داد بسته‌اند وام‌هایی با بهره 20 درصد و 17 درصد دریافت کرده‌اند که اگر تا انتهای کار خوب عمل کنند گروه نظارت صندوق اقدام فناوری آن‌ها را تائید می‌کند. 

وی بیان کرد: در ابتدای واگذاری وام به شرکتهای دانش‌بنیان میزان 20 درصد مصوب شد پس از آن به 17 درصد کاهش یافت و تعداد دیگری از شرکتها از این وام بهره‌مند شدند و در پایان نرخ بهره وام صندوق نوآوری و شکوفایی به 14 درصد رسیده است. 

سلطانی تاکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان از لحاظ مالی اگر در باز پرداخت اقساط خوش‌حساب باشند در پایان نرخ بهره وام‌های آن‌ها به میزان 14 درصد محاسبه می‌شود. 

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اقدام جدید این صندوق تصریح کرد: در طی یکی دو سال اخیر یک فعالیت جدید در صندوق نوآوری و شکوفایی راه‌اندازی شده و آن‌ ایجاد مجتمع های فناوری در دانشگاه‌ها و واگذاری آن‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان است. 

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر مجتمع فناوری دانشگاه شریف خریداری شده و در حال واگذاری به شرکت‌های دانش‌بنیان است و همچنین احداث مجتمع فناوری در دانشگاه‌های تربیت مدرس و صنعتی امیر کبیر نیز رو به اتمام است. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار