سه هزار خانه امسال با تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده بانک مسکن در گیلان ساخته خواهد شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از  رشت؛ مدیر امور شعب بانک مسکن گیلان امروز اعلام کرد  : قرار امسال 50 هزار واحد مسکونی در کشور با تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده این بانک ساخته شود  که سهم گیلان  3هزار واحد معادل 6 درصد این خانه ها است.

حسن نوروزی گفت : سقف تسهیلات  نوسازی بافت های فرسوده بانک مسکن برای هر واحد در رشت ، مرکز گیلان 500 میلیون ریال و در دیگر شهرها 300 میلیون ریال خواهد بود .

مدیر امور شعب بانک مسکن گیلان با بیان اینکه باز پرداخت این تسهیلات 12ساله با نرخ 24 درصد است اعلام کرد  : 10 درصد این سود از محل یارانه دولتی تامین می شود.

وی  افزود : بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار از محل صندوق مسکن یکم هم به کسانی که برای اولین بار می خواهند از تسهیلات بانک مسکن استفاده کنند در رشت ،  مرکز استان تا سقف 600میلیون ریال و دردیگر شهرهای گیلان  400 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود.

حسن نوروزی افزود  : نرخ سود این تسهیلات 14 درصد  با  باز پرداخت 12 ساله است.

وی از افزایش اعتبار گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن از طریق فرابورس و یا شعب بانک مسکن خبر داد و گفت : سقف این تسهیلات در مرکز گیلان 500 میلیون ریال و در دیگرشهرهای گیلان 400 میلیون ریال است و با نرخ سود 18 ونیم درصد و بازپرداخت 12 ساله پرداخت می شود.

مدیر امور شعب بانک مسکن گیلان با بیان اینکه بانک مسکن برای پرداخت این تسهیلات   دارای تبصره ای است  افزود :  زوج هایی که تاریخ عقدشان از 17دی سال92 به بعد است می توانند  تا سقف 500 میلیون ریالی بهره مند شوند .

 انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.