از ابتدای امسال تاکنون 15 نفر به علت مصرف مواد مخدر نوظهور فوت شدند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مدیر کل پزشکی قانونی مازندران در دوره آموزشی مصرف مواد مخدر روانگردان از دیدگاه پزشکی قانونی و نیروی انتظامی گفت: در 9ماهه امسال 15نفر در اثر مصرف مواد مخدر نوظهور فوت شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال 25درصد افزایش داشت.

علی عباسی افزود: 2 نفر از فوت شدگان ناشی از مواد مخدر زن و 13مرد هستند.

وی با اشاره به اینکه کالبد شکافی هااز اجساد معتادین نشان از مصرف مواد مخدر نو ظهوراست که هنوز در درمان آن راهکاری وجود ندارد، تصریح کرد: سنجش مواد مخدر مصرف شده در معتادین که فوت شدند بسیار سخت و خارج از امکانات و تجهیزات است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه آسیب های اجتماعی ناشی از مصرف موادمخدر نو ظهور نیز در حال افزایش است، گفت: پزشکی قانونی با هماهنگی نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر در صدد بالا بردن آگاهی در مورد اقدامات پیشگیرانه و درمان معتادان است.

وی با بیان اینکه سن مرگ و میر های ناشی از مصرف مواد مخدر نشان می دهد گروههای هدف عرضه کنندگان مواد مخدر در بین نوجوانان و جوانان است، یادآور شد: نسبت به درمان معتادان و آموزش جامعه به خطرات ناشی از مصرف مواد مخدر نو ظهور اقدام عملیاتی باید انجام شود.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: ساری ، نوظهور ، جان ، مازندرانی ، مخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.