رئیس دانشگاه ایلام از آمادگی کامل این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان عراقی در تمامی مقاطع (کاردانی تا دکترا) خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ایلام؛ محمد علی اکبری در جریان بازدید استاندار واسط عراق از بخش های مختلف این دانشگاه و پارک علمی و فناوری ایلام اعلام کرد: این آمادگی وجود دارد تا دانشجویان دوره های دکترا و اساتید هر دو دانشگاه ایلام و واسط عراق در دوره های کوتاه و بلند مدت با یکدیگر تبادل نظر داشته باشند.

علی اکبری با اشاره به آمادگی این دانشگاه در خصوص راه اندازی رشته ادبیات در دانشگاه واسط اضافه کرد: دو دانشگاه می توانند همایش های مشترک پژوهشی در بخش های مختلف برگزار کنند.

وی افزود: در خصوص برگزاری رقابت های ورزشی و اردوهای مشترک و همچنین با توجه به دایر بودن رشته الهیات اجرای مسابقات مشترک قرانی بین دو استان نیز دانشگاه ایلام امادگی کامل دارد.
علی اکبری در خصوص بورسیه دانشجویان عراقی نیز گفت: تلاش خواهیم کرد تا یک سوم دانشجویان را بورسیه کنیم و در این خصوص هماهنگی های لازم را با وزارت علوم انجام خواهیم داد.

استاندار واسط عراق نیز ضمن ابراز خرسندی حضورش در دانشگاه ایلام اظهار کرد: بین دو استان ایلام و واسط روابط اجتماعی، فرهنگی زیادی وجود دارد که امیدواریم این روابط در حوزه های علمی هم گسترش یابد.

مالک خلف وادی اضافه کرد: بدون شک داشتن چنین روابطی باعث تحکیم سایر روابط میان دو استان خواهد شد و این دیدارها و گفتگو ها مقدمات ایجاد رابطه و تبادل دانشجویان دو استان را بیش از پیش فراهم نمود.
 
 
 
 انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.