مباحث کلان اقتصادی زیر ذره بین «اقتصاد ایران»

با توجه به مباحث سنگین و تخصصی اقتصادی، این برنامه مباحث کلان و کلی را ارزیابی می‌نماید.

محسن رفیعی تهیه‌کننده برنامه «اقتصاد ایران» شبکه پنج در خصوص محتوای این برنامه در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: با توجه به رویکرد اصلی شبکه پنج که همان اقتصاد است، ساختار برنامه طراحی شده و این شبکه به دو گروه اقتصاد جامعه و اقتصاد توسعه تقسیم می‌شود. در اقتصاد توسعه به مباحث کلان پرداخته می‌شود و برنامه «اقتصاد ایران» مباحث کلان اقتصادی در حوزه‌های مختلف را ارزیابی می‌کند.
 
وی ادامه داد: «اقتصاد ایران» یک برنامه گفتگو محور و تبینی است که پخش آن در روزهای زوج و ساعت 19 زمان مناسبی است. گروه سردبیری این برنامه مباحثی ناشی از اقتصاد روز، اقتصاد کلان‌،‌ شرایط بین‌المللی، اقتصاد مقاومتی، بودجه سال آینده برنامه ششم توسعه، ماموریت اقتصادی دستگاه‌ها و دیگر مسائل را مد نظر قرار داده است و در همین خصوص نیز از مهمان‌های مربوط دعوت می‌شوند.
 
رفیعی اظهار داشت: این برنامه از شاخص‌های مختلفی تشکیل شده است. ما در «اقتصاد ایران» قصد ایجاد چالش نداریم اما سوالات مردم که از طریق پیامک برای ما فرستاده می‌شود را مطرح کرده و  در مورد آنها بحث می‌کنیم.
 
وی عنوان کرد: گزارشات برنامه مفهوم‌های مد نظر را می‌رساند موضوع این برنامه کلان است و گزارش‌های آن نیز کلان و به صورت تخصصی است.
 
تهیه‌کننده برنامه «حرف حساب» تصریح کرد: در کل مباحث اقتصادی سنگین هستند. تجربه بیست ساله من در زمینه برنامه‌سازی و حوزه اقتصاد بیان‌گر این موضوع بوده است که اگر هدف برنامه مخاطبان استان تهران باشد به دو گروه تقسیم می‌شوند، گروه اول شهرستان و شهرهای کوچک و متوسط هستند و گروه دوم شامل شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها می‌شود. با این تفاسیر پخش برنامه اقتصادی برای شهرهای بزرگ و مراکز استانی در ساعت 22 به بعد مناسب است. باید توجه داشت که مباحث اقتصادی برنامه ما کلی و سنگین و تخصصی است بنابراین می‌تواند در ساعت 20 یا 21 پخش می‌شود در این صورت تصور می‌کنم استقبال نیز بیشتر خواهد بود.
 
وی خاطرنشان کرد: اقتصاد اجازه می دهد که برنامه گفتگو محور باشد تا کنون 60-70 برنامه از این سری به روی آنتن رفته است و تا بعد از عید نیز پخش خواهیم داشت.
 
رفیعی در پایان گفت: در برنامه ششم بحث ما در خصوص مبارزه با قاچاق کالا خواهد بود. هم اکنون ماده وزارتخانه داریم که هر کدام از آنها شامل 10 الی 5 معاونت هستند بنابراین در مورد هر موضوعی در «اقتصاد ایران» به صورت کلان بحث خواهد شد.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار