معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: استفاده از کشت‌های نوین در کاهش مصرف آب بخش کشاورزی تاثیرگذار است.

به گزارشگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان،از کرمانشاه ؛ سیدافشین صفوی با بیان مطلب فوق طی سخنانی با اشاره به اهمیت آب در بخش کشاورزی افزود: کشاورزان در کشت برخی محصولات کشاورزی سعی کنند با استفاده از کشت‌های نوین مثل کشت نشائی در گوجه فرنگی مصرف آب خود را کاهش دهند.

وی با بیان اینکه مشکل کمبود منابع آبی در بخش کشاورزی جدی است خاطرنشان کرد: روش‌های نوینی برای آبیاری اراضی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به سیستم‌های آبیاری تحت فشار، آبیاری قطره‌ای، آبیاری میکرو و... اشاره کرد که در بهینه کردن مصرف آب و کاهش هزینه‌های کشاورزان موثر است.

صفوی با اشاره به تغییر الگوی کشت در استان کرمانشاه گفت: به خاطر بهره‌‌گیری از بارش‌های پاییزی کشت برخی از محصولات مانند چغندرقند به فصل پاییز منتقل شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: کشت چغندرقند پاییزه در مناطق گرمسیری استان انجام شده است.

صفوی در ادامه با اشاره به اهمیت مبارزه با علف‌های هرز، آفات و بیماریها گفت: برنامه‌ریزی جهت مبارزه با علف‌های هرز، بیماریها و آفات در اسفندماه و بهار سال آینده انجام می‌شود.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، استفاده ، نوین ، مصرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.