مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: با فعالیت بیش از دو هزار هیئت مذهبی فعالیت های سازمان در لایه های زیرین جامعه و فرهنگ عامه مردم بسیار تعیین کننده و تاثیرگذار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوين ؛حجت الاسلام علی نعمت اللهی بیان کرد: فعالیت استاندار محترم در حوزه های فرهنگی و تسلط بر امور، بخشی از دغدغه های ما را کم می کند زیرا درک منطقی از مشکلات به تسریع در حل آنها کمک می کند.

وی افزود: از آنجا که استان شدن قزوین با تاخیر انجام شد به همان نسبت نیز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی قزوین نیز با تاخیر انجام گرفت اما در همین مدت ۱۸ سال که اداره کل تشکیل شده گام های بسیار خوبی در حوزه های مختلف برداشته شده است.

حجت الاسلام نعمت اللهی ادامه داد: ماموریت های سازمان تبلیغات اسلامی بیشتر در زمینه فرهنگ دینی است و بر همین اساس نیز مخاطبان خاصی دارد ضمن اینکه عموم مردم مخاطبان فعالیت های ما هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گفت: مجموعه های تبلیغات اسلامی گروه های تاثیر گذاری در جامعه هستند مانند هیئت های مذهبی. چنانکه در استان قزوین بیش از ۲ هزارهیئت مذهبی شناسایی شده و کد ملی به آنها داده شده و در حال حاضر نیز مشغول فعالیت هستند که همگی باتوجه به پیشینه دینی قزوین از هیئت های ریشه دار محسوب می شوند.

وی ادامه داد: برهمین اساس بیش از ۹۵۰ مداح در استان در قالب کانون مداحان متمرکز شده اند که اداره کل تبلیغات اسلامی برای ارتقای سطح دانش این افراد تلاش می کند.

حجت الاسلام نعمت اللهی با اشاره به پیشینه حوزه های علمیه استان قزوین اظهارداشت: قزوین از جمله استان های پیشتاز در زمینه حوزه های علمیه در کشور است و برخی از حوزه های علمیه شهر قزوین مقدم بر حوزه علمیه قم بوده و یک شهر عالم خیز بوده و در حال حاضر نیز کماکان از این ویژگی برخوردار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: بیش از ۸۰۰ طلبه در مدارس استان مشغول تحصیل علوم دینی هستند که در این بین بیش از ۵۰۰ طلبه معمم در شبکه تبلیغی حضور دارند.

وی با اشاره به آمار مساجد و حسینیه های قزوین اظهار داشت: ۱۴۰۰ مسجد و ۴۰۰ حسینه در استان وجود دارد و ۴۰ روحانی مستقر و  ۶۰ روحانی طرح هجرت نیز در سطح استان به فعالیت های دینی و تبلیغی مشغول هستند.

حجت الاسلام نعمت اللهی در رابطه با فعالیت موسسات قرآنی نیز گفت: بالغ بر ۱۷۰ مرکز قرآنی در قالب موسسات و خانه های قرآنی در سطح استان وجود دارد که در این بخش نیز هر چند در ردیف پیشتازترین و موفق ترین مراکز استان هستیم اما هنوز مشکلات و تنگناهایی وجود دارد که باید برطرف شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: در حوزه خواهران نیز فعالیت های چشمگیری داشته ایم چنانکه ساماندهی مبلغات سنتی در استان، برگزاری دوره های تخصصی و تشکیل مجمع بانوان نخبگان که از اساتید دانشگاه و سایر اقشار تاثیرگذار هستند از جمله کارهای انجام شده است.

انتهای پيام/ت




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.