معاون شهرسازی و معماری شهرداری قزوین گفت: 480 اثر توسط هنرمندان سراسر کشور به جشنواره طراحی المان‌های نوروزی شهر قزوین با محوریت استقبال از بهار ارسال شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ فرزانه نظری‎پور  اظهار کرد: فراخوان مسابقه طراحی المان‌های نوروزی توسط سازمان زیباسازی شهرداری قزوین در دوازدهم آذر ماه سال جاری با هدف بهره‌گیری از توانمندی‌های هنرمندان و ایده‌های نو آنها برگزار شد.

وی افزود: این فراخوان در چهار محور هویت شهر قزوین، زندگی شب، آیین‌های نوروزی و شهر خلاق به صورت کشوری در همه استان‌ها به ویژه استان‌های همجوار قزوین اعلام شد تا علاقمندان آثار خود را ارسال کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قزوین یادآور شد: برای استقبال بهتر از بهار و فضاسازی شهر قزوین در ایام نوروز این فراخوان داده شد و علاقمندان بر اساس معیارها و شاخص‌های اعلام شده آثار خود را تا 15 دی ماه به جشنواره طراحی المان‌های نوروزی شهر قزوین با محوریت استقبال از بهار ارسال کردند.

نظری‎پور با بیان اینکه هنرمندان به مدت یک ماه فرصت داشتند آثار خود را به سازمان زیباسازی شهر قزوین ارسال کنند، عنوان کرد: 480 اثر از همه استان‌ها به این سازمان رسیده است.

این مسئول بیان کرد: امروز آثار ارسالی در موزه سنگ به نمایش گذاشته شده است تا توسط سه استاد که از تهران آمدند و صاحب نظر در المان شهری‌اند، داوری انجام شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: همه آثارهایی که توسط داوران، داوری می‌شود، بدون نام و مشخصات هنرمندان بوده و با کدهایی که در این آثار تعریف شده صورت می‌گیرد، تا با عدالت و مساوات بین شرکت‌کنندگان داوری ‌شود.

این مسئول اضافه کرد: آثاری که منتخب می‌شود تا 20 اسفند ماه سال جاری به مناسبت ایام نوروز در شهر قزوین ساخته و نصب می‌شود تا فضای شادی در این ایام به تصویر کشیده شود.

نظری‎پور با اشاره به اینکه کیفیت و کمیت ارسال آثار ارسالی در خصوص المان شهری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، عنوان کرد: به نظرم سطح کار این آثار مطلوب بوده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قزوین با بیان اینکه توزیع عادلانه نصب المان‌های شهری در همه مناطق شهری از مهمترین برنامه‌های شهرداری قزوین است، اظهار کرد:‌ با تحقق این مهم فضای شهر در همه محلات زیباسازی می‌شود.

وی با بیان اینکه تردد شهروندان قزوینی بیشتر در مرکز شهر قزوین است، تصریح کرد: به همین دلیل شهرداری قزوین تلاش می‌کند، ابتدا نصب المان‌های نوروزی را با هدف زیباسازی ابتدا در این مراکز انجام دهد.


انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.