هر‌چند راگبی رشته‌ای المپیکی است اما در کشور ما با بی‌مهری مسئولان رو‌به‌رو شده است.

به گزارش خبرنگار  سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ورزش راگبی از جمله ورزش‌هایی است که با وجود المپیکی بودن در کشور ما چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
 
در حالیکه این ورزش در برخی کشور‌ها به عنوان ورزش اول محسوب می‌شود در کشور‌های آسیایی به جایگاه قابل توجهی دست یافته است اما با وجود این راگبی هنوز یک رشته نا‌شناخته و کم‌توجه بین مسئولان ورزشی کشور است. چندی پیش که مسابقات مقدماتی کسب سهمیه المپیک در هنگ‌کنگ برگزار شد راگبی ایران با این‌که در مراحل قبلی به عنوان تیم اول به به مرحله بعد صعود کرد اما در مرحله نیمه‌نهایی با وجود همه تلاش‌های راگبی‌بازان ملی‌پوشان نه‌تنها به المپیک نرسید به مقامی هم دست نیافتند.
 
کمبود امکانات و نداشتن اردو‌های مستمر برای شرکت در مسابقات جهانی باعث دل‌سردی ملی‌پوشان و مربیان تیم ملی شده است. آن‌ها معتقدند که اگر مسئولان ورزشی اندکی توجه بیشتر به راگبی داشته باشند منابع مالی را تأمین کنند به طور قطع راگبی نیز مانند دیگر رشته‌های ورزشی کشور افتخاراتی را سطح بین‌المللی کسب خواهد کرد.
 
** رسولی: وضعیت راگبی در ایران تأسف‌بار است
 
مرتضی رسولی، سر‌مربی تیم ملی راگبی از کم‌توجهی به راگبی و ملی‌پوشان بسیار گله‌مند است و در این خصوص می‌گوید: وضعیت راگبی در ایران جای تأسف دارد با اینکه ورزش یک رشته المپیکی است اما برای زنگ تفریح در مسابقات مهم شرکت می‌کند با اینکه راگبی‌بازان در ایران شایسته بهترین‌ها هستند اما راگبی همچنان مورد بی‌مهری مسئولان است.
 
وی افزود:  متأسفانه همه ورزش‌ها در کشور زیر سایه فوتبال قرار گرفتند و در تمام رسانه‌های مکتوب و تصویری به فوتبال اهمیت ویژه می‌دهند اما رشته‌های مثل راگبی باید درگیر مسائل مالی و برگزاری اردوهای منظم باشند.
 
رسولی گفت: در مسابقات مقدماتی المپیک که در هنگ‌کنگ برگزار شد دو مرحله اردوی افتضاح داشتیم و با همین وضیعت و محروم بودن از امکانات حداقلی برای شرکت در مسابقات این سطح شرکت کردیم که نتایج خوبی هم به دست نیاوردیم.
 
** راگبی باید به صورت فدراسیون اداره شود
 
سر‌مربی تیم ملی افزود: راگبی به عنوان یک رشته بین‌المللی و المپیکی باید به صورت فدراسیون اداره شود نه اینکه زیر‌مجموعه یک فدراسیون در کنار رشته‌های دیگر ورزشی باشد.
 
وی افزود: راگبی اگر به صورت مستقل اداره شود بودجه‌ای جداگانه از وزارت ورزش دریافت می‌کنند. در حالی‌که فدراسیون انجمن‌های ورزشی بودجه‌ای که در اختیار دارد باید بین 14 رشته دیگر تقسیم کند.
 
رسولی افزود: در گذشته راگبی به همراه بیس‌بال و سافت‌بال به صورت یک فدراسیون اداره می‌شد و چند سالی است که زیر‌نظر فدراسیون انجمن‌های ورزشی در‌آمده است.
 
وی ادامه داد: مشکلات ورزشی در کشور باید ریشه‌یابی و کارشناسی شود با وجود اینکه ما همه این ابزار را در اختیار داریم اما تلاشی برای بر‌طرف کردن مشکلات نمی‌کنیم.
 
وی در پایان گفت: فقط 2 ماه تا مسابقات رنکینگ آسیایی را پیش‌رو داریم اما هنوز اردوی تیم ملی آغاز رقابت‌ها مانده است اما اردوی تیم ملی هنوز شروع نشده است در حالی‌که همه کشور‌ها اردو‌های مداوم و با‌ثباتی دارند.
 
انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار