رئیس فدراسیون جهانی بیس‌بال و سافت‌بال گفت: بیس‌بال و سافت‌بال در ایران پتانسیل بالایی دارد.

تمجید رئیس فدراسیون جهانی از بیس‌بال و سافت‌بال ایرانریکاردو فراکری در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پتانسیل بیس‌بال و سافت‌بال ایران و برگزاری اجلاس سالیانه بیس‌بال در اصفهان تصریح کرد: علت انتخاب ایران برای برگزاری اجلاس سالیانه بیس‌بال و سافت‌بال ظرفیت‌ها و پتانسیلی است که در ایران وجود دارد که به طور قطع عامل اصلی برای توسعه این رشته ورزشی است.

وی گفت: برای گسترش بیس‌بال و سافت‌بال به بخش پایه باید توجه ویژه داشت و هدف اصلی من نیز توجه به پایه و شروع آن از مدرسه است که امیدوارم کارهای اجرایی از مدارس را با برنامه‌ریزی‌های بلند مدت شروع کنیم.

رئیس فدراسیون جهانی افزود: برای این کار ابتدا باید مدرسانی را برای آموزش در مدارس تربیت کنیم تا زمینه‌های پیشرفت را فراهم کنند.

وی گفت: برای توسعه بیس‌بال ایران مواد آموزشی را در اختیار افراد قرار می‌دهیم تا برنامه‌هایمان سریعتر عملیاتی شود البته همه اهداف نیازمند برنامه‌های بلند مدت است.

فراکری افزود: موضوع مهمی که برای من بسیار مهم است تربیت نوجوانان در بیس‌بال و سافت‌بال است تا الگویی برای آیندگان این رشته باشند.

وی ادامه داد: در زمینه امکانات و تجهیزات نیز فدراسیون جهانی امکانات مورد نیاز را به طور رایگان در اختیار انجمن ایران قرار می‌دهد و در جلسه‌ای که با وزیر داشتم قول دادند تا شرایط را برای ترخیص کالاها در گمرک را فراهم کنند.

وی درباره اینکه آیا با توجه به شرایطی که بیس‌بال و سافت‌بال در ایران دارند توسعه این رشته‌ها را در کشور چطور ارزیابی می‌کنند اظهار داشت: وضعیت بیس‌بال و سافت‌بال ایران مثل دیگر کشورهای منطقه است و فاصله زیادی با آنها ندارد اما موضوع مهم در سافت‌بال ایران برگزاری تعداد مسابقاتی است که در طول سال برگزار می‌شود و افراد در رده‌های سنی مختلف در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند که برای رسیدن به این هدف ورزشکاران را باید آموزش دهیم تا سطح مسابقات نیز از نظر کیفی بالا برود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار