مدیر امور سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان گفت: در روز اول همایش فرصت های سرمایه گذاری 64 پروژه معرفی شد که 21 نفر برای سرمایه گذاری در 3 بخش ابراز تمایل کردند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان مرتضی حسام نژاد اظهارکرد: بعد مذاکرات ۵+۱ و توافق نهایی، پیشنهادات و تقاضاهای بسیاری برای سرمایه گذاری در شهر اصفهان ارائه شد.

وی افزود: بر این اساس به فکر ایجاد فضای مناسب و ابزار لازم برای برقراری تعامل با سرمایه گذاران افتادیم، بعد از مدتی نهایتا با مشورت سازمان سرمایه گذاری به این نتیجه رسیدیم که شاید برگزاری همایش بهترین روش این مکالمه باشد.

مدیر امور سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: طی مکاتباتی که از مردادماه با وزارت امورخارجه داشتیم به همه سفارتخانه ها این موضوع اعلام شد.

حسام نژاد اظهارکرد: با توجه به انعکاس مثبتی که از حدود ۲۷ سفارتخانه دریافت کردیم تقاضا کردیم که هر سفارتخانه بانک اطلاعاتی از سرمایه گذاران مشتاق سرمایه گذاری در اصفهان و ایران را معرفی کنند که ۹ سفارتخانه اعلام حضور فعال کردند.

مدیر امور سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان اضافه کرد: بیش از۲۰۰ فرصت سرمایه گذاری اعلام شد که پس از پایش و دریافت اطلاعات جزیی، مقدمات بانک قابل ارایه تهیه گردید.

حسام نژاد در پاسخ به اینکه سایر نهاد ها چه قدر فعالیت داشتند گفت: شرکت حمایت از سرمایه گذاران خارجی و استانداری اصفهان حمایت خوبی از برگزاری این همایش داشتند به طوری که دستگاهها، فرصت های سرمایه گذاری حوزه خود را در اختیار شهرداری گذاشتند وطی تفاهمنامه هایی در قالب پروژه های فرصت سرمایه گذاری در این همایش معرفی شد.

وی به اجرای پروژه مشارکتی آکواریوم اشاره کرد و افزود: این پروژه از سوی سرمایه گذار شرکت ترکیه در حال اجراست.

مدیر امور سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان همچنین به پرژه هفت دست در شرق خیابان چهارباغ بالا اشاره کرد و گفت: این پروژه بسیار زیبا و در خور شان شهر اصفهان است که توسط مشارکت بخش خصوصی احداث می شود.

حسام نژاد در ادامه در رابطه با کارگروه های شکل گرفته در این همایش اظهار داشت: کارگروه هایی در ۴ بخش اساسی گردشگری، حمل و نقل عمومی، صنایع دانش بنیان، انرژی های نو و پروژه چندمنظوره تجاری، اداری، مسکونی تعریف شده که محوری ترین آن گردشگری است.

وی خاطرنشان کرد: در روز اول این همایش ۲۱ نفر برای سرمایه گذاری ابراز تمایل داشتند البته نمی توان قول داد که منجر به قرارداد می شود ولی همین ابراز تمایل نقطه اتصالی برای ادامه پیگیری ها و مذاکرات رو در رو است که ۵ الی۶ جلسه طول می کشد تا فضای اقتصادی با هم یکی شود.

مدیر امور سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان میزان حضور سرمایه گذاران را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: ۴۲ سرمایه گذار خارجی به اضافه سفیر اسپانیا و 420 سرمایه گذار داخلی در این همایش حضور داشتند.

وی به برنامه های روز دوم این همایش اشاره کرد و ادامه داد: روز دوم ابتدا جلسات کارگروه ها ادامه و همه پروژه ها ارایه و جمع بندی می شود سپس با تمام افرادی که ابراز تمایل به سرمایه گذاری دارند جلسه تشکیل و تفاهم نامه تنظیم و مبادله می شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.