هند برای سرمایه گذاری در صنایع نفتی و پایین دستی در ایران آمادگی کامل دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سرپرست هیات تجاری هند در نشست بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در اصفهان و هند با اشاره به روابط دیرینه تجاری این دو کشور گفت:توسعه بندر چابهار و مرحله 4 پارس جنوبی از جمله طرح های سرمایه گذاری هند در ایران است.

خالد خان اظهار داشت:هند در دوران تحریم یکی از مشتریان نفت ایران بود و در زمینه های مختلف تلاش کرد نیازهای این کشور را برطرف کند.

کومی کوتوال رییس اتاق بازرگانی مشترک هند و ایران هم با اشاره به جایگاه ویژه داروهای هند در بازارهای اروپایی و آسیایی در این نشست گفت:با اشاره به توسعه هند در صنایع دارویی،شرکت های دارویی ایرانی می توانند همکاری نزدیکی با شرکت های هندی داشته باشند.

مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیزدر این نشست به ارتباط ایران و هنددر دوران تحریم های اقتصادی اشاره کرد و افزود:هند همکاری نزدیک تجاری با ایران داشت و پس از رفع تحریم ها می توان شاهد توسعه این روابط بود،استان اصفهان هم می تواند در زمینه های صنعتی، معدنی و گردشگری همکاری نزدیکی با شرکت های هندی داشته باشد.

وی اظهار کرد: ایران فقط کشوری 80 میلیون نفری نیست بلکه مرکز منطقه ای با جمعیت 400 میلیون نفر است که فرصت خوبی برای شرکت های هندی بشمار می آید تا از طریق ایران به آسیای میانه دسترسی پیدا کنند وسرمایه گذاری در بخشهای پتروشیمی، صنایع فلزی و نساجی را افزایش دهند.

در این نشست، هیات تجاری هند در بخش های خودرو و قطعات، صنایع آهن و فولاد، مصالح ساختمانی، مواد شیمیایی، محصولات فلزی و صنایع دارویی با همتایان اصفهانی مذاکره کردند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار