آبشار هشت در خان طارم یکی از مقصدهای اکوتوریستها شناسایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبر نگاران جوان از زنجان ؛ مدرس دانشگاه وکارشناس در زمینه میرا ث فرهنگی استان زنجان میگوید: آبشار هشت در خان که در زبان محلی به ان هشت در خانا میگویند ما بین روستای بسیار زیبای یحیی اباد ولار قرار گرفته است.

به توصیف علی رجبی :این آبشار30متری از هشت چشمه بسیاردیدنی سرچشمه میگیرد که شاید به همین دلیل می باشد که هشت در خان نام گرفته است .

آب آبشار هشت در خان پس از جاری شدن در رودخانه های روستاهای پایین دست سر آخر به دریاچه قزل اوزن یپیوندد.

این آبشار کمتر شناخته شده همواره کوهنوردان ودوچرخه سوارانی راکه ازاین مناطق گذر می کنند ،به سوی خود جذب کرده است .وبدون شک کوهنوردی رانمی توان یافت که به این منطقه زیبا سفرکرده اما ازاین آبشاردیدن نکرده باشد .

برای دیدن این شگفتی آفرینش می توان پس از طی مسیر جاده طارم به روستای امام وزیارت امامزاده حسن مثنی(ع) به روستای یحیی آباد رسیده واز آنجا یک ساعتی راپیاده طی نموده وهمراه باتماشا ولذت بردن از طبیعت زیبا به آبشار هشت در خان رسید.

رجبی گفت: پاییز فصل به ثمرنشستن ورسیدن باغهای فندق گرد و در اطراف و روستاهای مسیر این آبشار می باشد از این رووگذرازدل طبیعت دراین فصل زیبایی دیدن آبشار هشت در خان رادوچندان می کند.

وی به اکو توریستها و کسانی که قصد دیدن این آبشار را دارند توصیه کرد در کنار این آب روان به هیچ وجه هوس آب تنی وشنا کردن نکنن چراکه عمیق است وخطر غرق شدن درآن بسیار زیاد می باشد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: آبشار ، زیبا ، طبیعت ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.