«دو روی روایت نادری» آخرین روزهای زندگی نادرشاه افشار را از دو نگاه متفاوت روایت می‌کند.

جواد نوری کارگردان منتخب بخش مرور سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر، در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش «دو روی روایت نادری» گفت: نمایش «دو روی روایت نادری» تجربه دیگری از گروه تئاتر «نقاب» در حوزه نمایش‌های آیینی و سنتی است و ما به سبب توجه کمتری که به دوران تاریخی افشاریه شده و نگاه‌های متفاوتی که نسبت به شخصیت نادرشاه افشار وجود دارد، این دوران را دستمایه خلق نمایشنامه‌ای با عنوان «دو روی روایت نادری» قرار دادیم.

وی ادامه داد: این اثر نمایشی بدون هیچ قضاوتی آخرین روزهای پادشاهی نادرشاه افشار را از دو نگاه متفاوت مردم و سرداران روایت می‌کند و در صحنه‌های پایانی مخاطب شاهد تلاقی این دو روایت است.

نوری بیان کرد: در نگارش این نمایشنامه به دلیل کمبود منابع و اسناد تاریخی از این دوره، با مشکلات زیادی روبرو بودیم و سعی کردیم از شیوه‌های نمایش ایرانی و آیین‌های موجود در دوره افشاریه در اجرای این اثر بهره بگیریم.

وی ادامه داد: در طراحی صحنه و لباس این اثر نمایشی، از نمادها و نشانه‌های دوره تاریخی که روایت می‌کنیم، استفاده شده و در صحنه‌ای انتزاعی از تعداد بسیاری مکعب برای ایجاد و نمایش موقعیت‌های مختلف بهره گرفتیم. همچنین موسیقی در نمایش ایرانی کامل کننده است و مخاطب در «دو روی روایت نادری» موسیقی زنده و تلفیقی را می‌شنود.

گفتنی است؛ نمایش «دو روی روایت نادری» به کارگردانی جواد نوری اثر راه یافته به بخش مرور سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر است.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار